اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای اداری هرمزگان مطرح شد

راهکار استاندار هرمزگان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دارایی‌های بلااستفاده استان باید به کمک تکمیل پروژه‌های عمرانی بیایند، از اختصاص 18 هزار میلیارد تومان به 52 پروژه‌های عمرانی در این استان طی سال‌های گذشته خبر داد.

راهکار استاندار هرمزگان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش درآمد باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، اظهار داشت: کمبود اعتبارات جاری و هزینه‌ای را می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی جبران کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت اوراق مشارکت ارزی و ریالی در بودجه امسال به منظور تامین منابع مالی طرح‌های عمرانی شرکت‌های دولتی از دستگاه‌های اجرایی خواست از این فرصت استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی بودجه 92 و ضرورت به کارگیری بهینه منابع و امکانات توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: مدیران باید تلاش کنند با یک نگاه راهبردی ارتقای بهره‌وری را مورد توجه قرار دهند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی حق مسلم استان است، تصریح کرد: میانگین کل بودجه تملک استان بین 14 تا 17 درصد است لذا در این راستا نباید از ظرفیت‌های ملی غافل ماند.

وی در همین راستا به اختصاص 18 هزار میلیارد تومان اعتبار به 52 پروژه عمرانی اشاره کرد.

عزیزی سپس از دستگاه‌های اجرایی خواست از آنجا که تا پایان آبان ماه زمان برای جمع بندی بودجه سال 93 است پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را در مدت مذکور به استانداری یا وزارتخانه متبوع ارسال کنند.

وی به بیان تعریفی از مدیریت مبنی بر استفاده از حداقل امکانات به منظور استفاده حداکثری پرداخت و تصریح کرد: مدیران باید با بهره‌گیری از عنصر بهره‌وری با امکانات و ظرفیت‌های محدود دستاوردهای خوبی داشته باشند.

استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر تلاش در جهت اصلاح نظام اداری و افزایش کارآیی، کوچک سازی با جهت‌گیری کاهش تصدی گری خاطر نشان ساخت: همه نگاه‌ها نباید متوجه استخدام نیروی انسانی در ادارات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها شد و افزود: شوراها نماد اراده مردم هستند و مدیران باید از ظرفیت این شوراها به منظور ارتباط با بدنه مردم و کمک به پیشرفت استان بهره ببرند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط بی واسطه مسئولان و مردم ابراز داشت: مسئولان شانی به جز خدمت به مردم برای خود قائل نیستند بنابراین باید به طور جدی فرصتی را برای ارتباط بی واسطه با مردم در راستای حل مشکلات آنها مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: پاسخگویی به مراجعات، مکاتبات و درخواست‌های مردمی بسیار مورد تاکید است.

عزیزی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مدیران به بازسازی بشاگرد عنوان کرد: باید تلاش کرد تهدید ایجاد شده در بشاگرد را به فرصت تبدیل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان برای بازسازی بشاگرد، گفت: تجمیع روستاهای بشاگرد و تقویت زیرساخت‌ها در این شهرستان در اولویت است و با همکاری دستگاه‌های متولی در حال اجراست.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان به هیچ عنوان حق قطع‌کردن آب و برق مدارس را ندارند خواستار حل مشکلات با تعامل و همکاری شد.

گفتنی است در شورای اداری استان از دستگاه‌های برتر در موضوع اقامه نماز نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/88001/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول