اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

حل مشکلات مردم مستلزم تسلط بر قوانین است

فرماندار مرودشت گفت: حل مشکلات مردم و انجام وظیفه قانونمند اقتضا می‌کند که اعضای شوراها نسبت به فراگیری، آموزش و تسلط بر قوانین و مسئولیت خود آگاه باشند.

حل مشکلات مردم مستلزم تسلط بر قوانین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی صبح امروز در کارگاه آموزشی شوراهای روستایی این شهرستان اظهار داشت: شوراها از یک بنیان مستحکم دینی و حقوقی در قانون اساسی برخوردارند و می‌توانند به عنوان یک ظرفیت مردمی در حل مشکلات روستاها نقش ارزشمندی ایفا کنند.

وی از شوراها به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی در ایجاد حق سرنوشت مردم به وسیله خودشان یاد کرد و گفت: نقش شوراها باعث تعامل و همراهی مردم با نظام بوده و این فرآیند می‌تواند و تاکنون توانسته است به اصل مقبولیت نظام و ثبات سیاسی منجر شود.

فرماندار مرودشت با اشاره به پیچیدگی‌ها و حجم بسیار مسئولیت دولت در حل مشکلات مردم گفت: مکانیزم امور اجرائی و مطالبات مردم تنها از طریق مسئولان اجرائی ممکن نیست و شوراها می‌توانند بخش مهمی از امور و تصدی‌گری دولت را متکفل شوند.

فرماندار مرودشت اشرافیت شوراها بر قوانین و شرح وظایف را از مقدمات اساسی انجام مسئولیت شوراها دانست و ادامه داد: فرآیند امور شوراها و جایگاه قانونی برای حل موفق‌تر مشکلات مردم و انجام وظیفه قانونمند اقتضا می‌کند که اعضای شوراها نسبت به فراگیری آموزش و تسلط بر قوانین و امور مسئولیت خود آگاه باشند.

فرماندار مرودشت از شوراها خواست نسبت به پیگیری جامع مشکلات حوزه مسئولیت خود هماهنگی لازم را با مسئولان محلی و معتمدان و ارتباط مستقیم با بخشداران داشته باشند و از اقدامات موردی و جزیره‌ای پرهیز کنند و در کمال وحدت و امانتداری پیگیر رفع مشکلات روستای خود شوند.

انتهای پیام/2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول