اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

رتبه اول اردبیل در برنامه راهیان نور دانش‌آموزی / تربیت دانش‌آموز مسئولیت‌پذیر وظیفه ماست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کسب رتبه اول اجرای برنامه راهیان نور دانش‌آموزی در دو سال اخیر به همت آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد.

رتبه اول اردبیل در برنامه راهیان نور دانش‌آموزی / تربیت دانش‌آموز مسئولیت‌پذیر وظیفه ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در جلسه مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ما سال تحصیلی را با مشارکت 250 هزار دانش‌آموز در قالب 11 هزار کلاس درس، 21 هزار همکار فرهنگی و 2 هزار و 900 واحد آموزشی در حالی با شعار ارتقای علمی، تربیت دینی با همگرایی خانه و مدرسه آغاز کردیم که تعداد مدارس استعدادهای درخشان، جامع، نمونه دولتی، هیئت‌ امنایی، قرآنی، عادی و غیر‌انتفاعی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی به توفیقات در حوزه آموزشی با رویکرد افزایش پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها در حوزه آموزش ابتدایی و متوسطه قابل توجه است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان از ارتقای پوشش تحصیلی پایه‌های مختلف و کسب رتبه ممتاز در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: با تغییر محتوای کتب درسی در پایه اول، دوم، سوم و ششم ابتدایی رویکرد جدید تقویت برنامه‌های پژوهش محوری و استفاده از فناوری‌های جدید و همچنین ترویج آداب و مهارت‌های زندگی در قالب سبک زندگی اسلامی - ایرانی است.

محمودزاده با اشاره به جهش آموزشی در سطح متوسطه به ویژه میانگین نمرات دروس نهایی در سطح فارغ‌التحصیلی در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف و رتبه زیر 100 در کنکور یادآور شد: در حوزه پرورشی رویکرد ما تعمیق معرفت دینی، ایجاد شور و نشاط  بین دانش‌آموزان و تقویت برنامه‌های فرهنگی و تربیت بدنی است.

این مسئول افزود: ما در سال‌های اخیر شاهد راه‌اندازی طرح حفظ قرآن و حضور در مدارس بودیم و در 31 محور کارها انجام شده و در بخش اعزام راهیان نور توانستیم رتبه اول کشور را به دست آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تبدیل وضعیت تمام نیروهای آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش نیروی بلاتکلیف نداریم بلکه با رویکرد تخصصی و بومی‌سازی برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش انجام شده است.

محمود زاده ادامه داد: همچنین ساماندهی فضاهای آموزشی و پرورشی، تعمیر و تجهیز مدارس با تاکید بر فناوری‌های جدید انجام  شده به طوری که استان اردبیل رتبه اول تولید محتوا و هوشمند‌سازی را در هشت شاخه به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ضرروت مشارکت فعال خانواده‌ها را یادآور شد و ابراز داشت: بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش ما باید دانش‌آموز منضبط ، قانون‌شناس و مسئولیت‌پذیر با برجستگی اعتقادی، فکری و علمی تربیت کنیم.

انتهای پیام/62004/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول