اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی:

طرح ملی پایش آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی از اتمام طرح ملی کنترل آنفلوانزای پرندگان در استان خبر داد.

طرح ملی پایش آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی، مسعود دادفر ضمن اشاره به مخاطرات بهداشتی ناشی از بروز بیماری‌های طیور در واحد‌های پرورشی استان اظهار داشت: اجرای طرح ملی پایش آنفلوانزای پرندگان در راستای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور از 26 مردادماه تا 31 شهریورماه به انجام رسید.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از واحدهای مرغداری صنعتی و طیور بومی در روستاهای استان به طور سیستماتیک نمونه‌برداری به عمل آمد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در اجرای طرح پایش طیور، 487 نمونه خون از طیور بومی و صنعتی استان گرفته شده است که از این تعداد 211 نمونه مربوط به طیور بومی و 276 نمونه متعلق به واحدهای صنعتی است.

دادفر گفت: با انجام آزمایشات سرولوژی هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی و صنعتی استان مشاهده نشده است.

وی وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد را در طیور بومی و صنعتی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: هشت روستا و 14 مزرعه پرورش از جمله مرغ تخم‌گذار، مرغ مادر و پرورش کبک و بوقلمون در اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: دامپزشکی خراسان جنوبی با اتمام این طرح همچنان به مراقبت خود از طیور بومی و صنعتی استان در بیماری‌های مرتبط با این صنعت ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/69017/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول