اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس ستاد سامان ازدواج استان هرمزگان:

فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

رییس ستاد سامان ازدواج استان هرمزگان بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و حذف نگاه شرطی به ازدواج تاکید کرد.

فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان،  ابراهیم عزیزی در جلسه ستاد سامان ازدواج استان با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ ازدواج در جامعه گفت:‌ بهره‌گیری از نگاه عمیق و اعتقادی و ضرورت نگاه عالمانه و کاربردی به ازدواج باید مورد تاکید و توجه تمام دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر ازدواج قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگسازی ازدواج آسان در جامعه نهادینه نشده است؛ افزود: خانواده‌ها و مسئولان آنطور که باید فرهنگ ازدواج آسان را به جوانان انتقال نداده‌اند که ضرورت توجه به این مهم بسیار ضروری است.

استاندار هرمزگان از ضرورت ایجاد فرصت‌های راهبردی به منظور رفع موانع پیش روی جوانان در آستانه ازدواج سخن گفت و افزود: نگاه ستاد سامان ازدواج هرمزگان، ساماندهی و ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای رفع موانع ازدواج جوانان و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان در استان است.

عزیزی تصریح کرد: تلاش متولیان امر ازدواج باید مبتنی بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بسیج کردن امکانات مورد نیاز در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه سطح توقعات زوج‌ها در اول ازدواج نباید در سطح توقعات دست نیافتنی باشد؛ یادآور شد: معرفی الگوهای صحیح ازدواج و ازدواج مبتنی بر ارزش‌های دینی در این بخش حائز اهمیت است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان با بیان اینکه فرهنگسازی ازدواج آسان وظیفه همگانی است از دستگاه‌های متولی و مسئول خواست وظایف خود را به طور عملیاتی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه ازدواج در جامعه به سمت شرطی شدن رفته است که باید در راستای حذف این نگاه نادرست اقدام کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: کم کردن موانع ازدواج و راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج نیز به عنوان یک موضوع مهم در اولویت ستاد قرار می‌‌گیرد.

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود از ستاد سامان ازدواج استان خواست با توجه به مناسبت‌ها و جشن‌های پیش رو در شش ماهه دوم سال 92 عددی را مشخص کنند و نسبت به فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان زوج‌ها در استان اقدام نمایند.

وی گفت: در این راستا باید تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان پای کار بیاید تا جوانانی که در آستانه ازدواج قرار دارند بتوانند به آسانی سنت پیامبر اکرم (ص) را اجابت کنند.

در ادامه مهدی عسکری زاده مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان نیز با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در پنج ماهه اول سال جاری بیان کرد: در 5 ماهه ابتدای سال جاری 5547 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قریب 29 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در پنج ماهه اول امسال 509 مورد طلاق صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه در سال 91 با احتساب 492 مورد طلاق بیش از سه درصد افزایش داسته است.

عسکری ادامه داد: بر اساس آمار بیش از 33 درصد از سه سال اول ازدواج و حدود 50 درصد در پنج سال اول زندگی مشترک محقق گردیده است.

انتهای پیام/2310/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول