اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

گلستان می‎تواند پایتخت گردشگری روستایی کشور باشد

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: این استان به دلیل جاذبه‎های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی واقع در محدوده روستاها، می‎تواند به پایتخت گردشگری روستایی کشور تبدیل شود.

گلستان می‎تواند پایتخت گردشگری روستایی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود صبح امروز در جمع کارشناسان معاونت عمرانی استانداری گلستان اظهار داشت: با وجود اینکه در سال‎های اخیر، در این حوزه کارهای بسیار مناسبی در سطح استان انجام شده، لیکن نیاز به برنامه‎ریزی منسجم و انجام هماهنگی بیشتر در این حوزه وجود دارد.

برگزاری جشنواره‎های روستایی ظرفیت استان در حوزه گردشگری روستایی را عیان کرد

رئیس کارگروه گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‎های گوناگون در ایام مختلف سال با برنامه‎ریزی دفتر امور روستایی استانداری و استقبال بسیار صورت گرفته از این جشنواره‎ها، ظرفیت استان در حوزه گردشگری روستایی را عیان کرده و اکنون نیاز است با برگزاری نشست‎های کارشناسی، تصمیمات لازم را در راستای استفاده از این ظرفیت‎ها برای جذب گردشگر اتخاذ کرد.

گردشگری روستایی باید به تحول اقتصادی در زندگی روستاییان منجر شود

دادبود افزود: در بحث‎های مرتبط با گردشگری علی‎الخصوص گردشگری روستایی علاوه بر استفاده از این ظرفیت برای معرفی استان، باید به بحث اقتصاد گردشگری نیز توجه لازم را داشت به نحوی که فعالیت‎ها در نهایت سبب کسب درآمد و ایجاد تحول اقتصادی در زندگی روستاییان و فعالان این حوزه شود.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان اظهار داشت: ارائه آموزش‎های لازم به روستاییان و فعالان حوزه گردشگری روستایی، صیانت از جاذبه‎های طبیعی و فرهنگی و تاریخی و مذهبی روستاها، شناساندن بیش از پیش جاذبه‎های گردشگری روستایی استان، هماهنگی با تورهای گردشگری مطرح کشور و ... می‎تواند به عنوان نقشه راه استان در حوزه گردشگری روستایی مدنظر باشد.

برگزاری همایش «گردشگری روستایی و توسعه پایدار» دهم مهرماه در گرگان

دادبود عنوان کرد: برگزاری همایش «گردشگری روستایی و توسعه پایدار» از سوی اداره کل امور روستایی و شوراها و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان دهم مهرماه برگزار می‎شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برگزاری برنامه‎های این چنینی به جهت افزودن بر دانسته‎های دهیاران و اعضای شوراهای روستاها و ایجاد هماهنگی بیشتر بین آنان و فعالان حوزه گردشگری، می‎تواند سبب رونق بیش از پیش گردشگری روستایی استان شود. 

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول