اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت

انجام 180 مورد عملیات توسط آتش‌نشانی زرند

مسئول سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری زرند گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع 115 مورد اطفای حریق و 66 مورد عملیات امداد و نجات در زرند انجام شده است.

انجام 180 مورد عملیات توسط آتش‌نشانی زرند

جواد مهدوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: مجموعه کارکنان این سازمان به ضرورت برقراری ایمنی در سطح شهر آگاهی کامل دارند و نگاه مدیریت شهری به مقوله ایمنی نیز نگاه مثبتی است و با حمایت‌های جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر سطح ایمنی شهر زرند همچنان به استانداردها نزدیک می‌شود.

مسئول سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری زرند افزود: در 6 ماهه اول سال 92 در مجموع 115 مورد اطفای حریق و 66 مورد عملیات امداد و نجات در زرند توسط کارکنان سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری زرند انجام شده است. 

مهدوی بیان داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده است که بتواند، علاوه بر وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارد، جلب مشارکت عمومی و افزایش آگاهی مردم را به سوی ایمنی بیشتر سوق دهد.

وی با بیان اینکه وظایف و خدمات سازمان آتش‌نشانی به دو بخش اطفای حریق و امداد و نجات تقسیم می‌شود، تصریح کرد: هر نوع آتش‌سوزی، محبوس شدن افراد زیر آوار، ساختمان، حبس داخل آسانسور، خودروهای تصادفی، سقوط درختان و ... از جمله حوادثی است که این سازمان توانایی و وظیفه پوشش آنها را بر عهده دارد.

مهدوی با اعلام اینکه در سال 91 در مجموع 335 مورد عملیات مربوط به اطفای حریق و 104 مورد مربوط به عملیات امداد و نجات در زرند داشتیم، گفت: در بخش آموزش تاکنون حدود یک‌هزار و 100 نفر آتش‌نشان افتخاری به مدت 34 ساعت آموزش‌های لازم در زمینه نحوه رویارویی با حوادث مختلف، اطفای حریق و امداد و نجات را فرا گرفتند.

وی افزود: در بخش برون‌سازمانی که شامل مهدهای کودک، مدارس، مراکز آموزش عالی، کارخانجات، ادارات و نهادها می‌شود، فراگیران با وظایف و مأموریت‌های آتش‌نشانی و چگونگی ارتباط با این سازمان آشنا و آموزش‌های کلی را دریافت می‌کنند.

مسئول سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری زرند خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت 75 هزار نفری شهر زرند هم‌اکنون سه ایستگاه فعال در نقاط مختلف شهر، 50 نفر نیروی متخصص و تجهیزات کامل امداد و نجات چاه، کوهستان، جاده و ست کامل هیدرولیک، زرند را در گروه مهم‌ترین آتش‌نشانی‌ها قرار داده است.

انتهای پیام/80022/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول