اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

مشارکت سه جانبه برای ساخت ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی بوشهر

استاندار بوشهر از ساخت ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی بوشهر با مشارکت و توافق سه جانبه استانداری، شهرداری و نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

مشارکت سه جانبه برای ساخت ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در بازدید از آتش‌نشانی بوشهر، در جمع آتش‌نشانان با گرامیداشت 7 مهر روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی اظهار داشت: در واقع این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایمنی و آگاه ساختن مردم از خطرات ناشی از حوادث و نحوه مقابله و جلوگیری از آن، از وظایف سازمان آتش‌نشانی است که آموزش و مشارکت آحاد مردم در کلاس‌های آموزشی که نقش ویژه‌ای در پیشگیری از حوداث غیر مترقبه دارد مهم است.

وی با قدردانی از خدمات آتش‌نشانان افزود: آشنایی خانواده‌ها با فرهنگ پیشگیری از وقوع انواع بحران‌ها به ویژه اطفاء حریق یک ضرورت است.

حسنوند افزایش تجهیزات آتش‌نشانی با توجه به گستردگی شهرها را یک ضرورت دانست و گفت: اکنون برای رسیدگی به حوادث در بافت سنتی آتش‌نشانان قدری با مشکل  مواجه هستند که برای تسریع در رسیدگی به این بحران‌ها 2 دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشان به این سازمان اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر بر استانداردسازی ساختمان مرکزی ایستگاه آتش‌نشانی بوشهر تاکید کرد و گفت: برای احداث و تجهیز ساختمان ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی بوشهر تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای میان استانداری، شهرداری و نیروگاه اتمی بوشهر منعقد می‌شود که بر اساس آن ساختمانی با تجهیزات استاندارد ساخته می‌شود.

وی همچنین خدمات آتش‌نشانان را ستود و گفت: کار و خدمات آتش‌نشان به گونه‌ای قابل تقدیر است که انسان با حضور شما ایثارگران در محل حادثه احساس آرامش می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوشهر هم با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به تجهیزات این سازمان امدادی تصریح کرد: اکنون 80 نیروی عملیاتی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوشهر در شبانه‌روز فعالیت می‌کنند که در زمان وقوع حادثه در اسرع وقت به وقایع رسیدگی می‌شود.

اکبر کمان استاندارد رسیدگی به حوادث در شهرها را بین 3 تا 5 دقیقه اعلام کرد و گفت: این استاندارد در شهر بوشهر رعایت می‌شود و این درحالی است که با کاهش ترافیک و مشارکت بیشتر مردم در عبور ماشین‌های آتش‌نشانی این زمان کمتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش خانواده‌ها جزو برنامه‌های این سازمان است تصریح کرد: امسال 5 هزار نفر از داوطلبین در کلاس‌های آموزشی آتش‌نشانی بوشهر شرکت می‌کنند و آموزش‌های لازم در پیشگیری و رسیدگی سریع به حوادث را فرا می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوشهر از همکاری استانداری بوشهر برای احداث ساختمان ایستگاه مرکزی بوشهر خبر داد و گفت: این ساختمان به دستور استاندار بوشهر با مشارکت نیروگاه اتمی بوشهر، شهرداری و استانداری بوشهر ساخته می‌شود.

انتهای پیام/66006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول