اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج تأکید کرد

ضرورت توسعه خدمات آتش‌نشانی / لزوم آشنا شدن دانش‌آموزان با خدمات ایمنی

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت توسعه خدمات آتشنشانی در کرج تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای آشنا شدن دانش‌آموزان با خدمات ایمنی انجام شود.

ضرورت توسعه خدمات آتش‌نشانی / لزوم آشنا شدن دانش‌آموزان با خدمات ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نمایشگاه و مانور ادوات آتش‌نشانی ظهر امروز با حضور مردم و برخی از مسئولان در کرج انجام شد.

در این مانور آتش‌نشانان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این سازمان را به نمایش گذاشتند.

در حاشیه این مانور محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج نیز طی سخنانی بر اهمیت توسعه خدمات آتش‌نشانی در کرج تأکید کرد و افزود: با توجه به  افزایش جمعیت در این کلانشهر می‌طلبد تا با تمهیدات اساسی این خدمات نیز توسعه یابد.

وی تأکید کرد: علاقمندان بسیاری آمادگی حضور در این سازمان را دارند لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با برگزاری آزمون‌ها و آموزش‌هایی از توانایی این گونه افراد نیز بهره‌مند شویم.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که خانواده‌ها باید حساسیت کار آتش‌نشانان را به فرزندان خود گوشزد کنند ادامه داد: با فرهنگ‌سازی‌های مختلفی که انجام شده است،‌ اما همچنان شاهد مزاحمت‌های تلفنی برای این سازمان هستیم که مشکلات بسیاری را برای تلاشگران در این عرصه فراهم کرده است.

دادگو تصریح کرد: اشغال شدن خطوط تلفن آتش‌نشانی با سامانه 125 می‌تواند جان یک انسان را به مخاطره بیندازد، لذا باید آموزش‌هایی در این خصوص به فرزندان وبه ویژه کودکان ارائه شود.

وی ادامه داد: تجهیزات این سازمان به استانداردها نزدیک است و در سطح آسیا از موقعیت نسبتا مطلوبی برخورداریم.

در ادامه این مراسم فاطمه اسکندری دیگر عضو شورای شهر کرج نیز طی سخنانی گفت: امکانات و تجهیزات این سازمان نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

وی عنوان کرد: خدمات آتش‌نشانی با امنیت شهروندان ارتباط مستقیم دارد لذا توسعه خدمات آتشنشانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در ادامه همچنین مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرج نیز طی سخنانی با اشاره به افزایش تعداد نیروهای انسانی از مهر ماه در این سازمان گفت: تمهیدات لازم برای توسعه خدمات و تجهیزات این سازمان اندیشیده شده است.

علی فرجامی با اشاره به آمار 95 درصدی مزاحمت‌های تلفنی در سازمان آتش‌نشانی کرج تأکید کرد: عده‌ای از شهروندان اوقات فراغت خودرا با مزاحمت برای 125 پر می‌کنند لذا با توجه به این که این فرهنگ هنوز در بین این افراد جانیفتاده است با این اقدام راه نجات را برای دیگر شهروندان دربند در آتش و یا بسیاری از خطرات می‌بندند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین به صورت روزانه هزار و 535 تماس ذکر با این سازمان گرفته می‌شود که و هزار و 497 مورد از این تماس‌ها، مزاحمت‌های تلفنی است.

این مسئول 14 مورد از تماس‌های مذکور را حریق، سه مورد را حوادث، چهار مورد را احتیاط از حریق و حوادث و باقی تماس‌ها را مزاحم تلفنی اعلام کرد.

انتهای پیام/2302/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول