اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس خبر داد

صدور گواهینامه برای 121 نفر در طرح سایبان امید فردوس

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس گفت: طرح سایبان امید هلال احمر در چهار روستای محروم فردوس اجرا و در پایان دوره برای 121 نفر شرکت‌کننده در این دوره‌ها گواهینامه صادر شد.

صدور گواهینامه برای 121 نفر در طرح سایبان امید فردوس

حسین لاژوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان این‌که طرح سایبان امید ویژه کانون‌های جوانان روستایی هلال احمر است، اظهار داشت: این طرح به منظور توانمندسازی و افزایش آگاهی در مباحث امدادی، پروتکل پیشگیری از بلایا و مداخله اجتماعی روانی اجرا می‌شود.

ارتقای سطح امدادی روستاییان در طرح سایبان امید

وی افزود: با اجرای این طرح سه کارگاه آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، پیشگیری از بلایای طبیعی و غیرطبیعی و حمایت روانی و اجتماعی حوادث طبیعی برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس تصریح کرد: جوانان عضو کانون روستایی هلال احمر فردوس با شرکت در این کارگاه‌های آموزشی مباحث مربوطه را از مربیان کار آزموده و با تجربه هلال احمر فرا گرفتند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها گفت: ارتقای سطح امدادی و بشر‌دوستانه روستاییان، غنی‌سازی اوقات فراغت دبیران و اعضای کانون‌های روستایی و مشارکت روستاییان و معتمدان روستا در خدمات امدادی و بشر‌دوستانه از جمله اهداف برگزاری این طرح بوده است.

اجرای طرح سایبان امید در 4 روستای محروم فردوس

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس تصریح کرد: روستاهای کجه، خانیک، سرند و خانکوک این شهرستان در این مرحله هدف اجرای طرح سایبان امید قرار گرفتند.

لاژوردی متذکر شد: در پایان این دوره‌ها، 121 نفر از اعضای شرکت‌کننده موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شده و گواهینامه شرکت در این دوره‌ها را کسب کردند. 

وی مانور فرضی زلزله را یکی از برنامه‌های اجرا شده در این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این مانور، جوانان روستایی آموزش دیده در طول این دوره‌ها نحوه پناه‌گیری، خروج اضطراری و امدادرسانی را به صورت نمادین به نمایش گذاشتند.

برگزاری 16 دوره آموزش هلال احمر در فردوس

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس یادآور شد: از آغاز سال‌جاری تاکنون، 16 دوره آموزشی برای آشنایی شرکت‌کنندگان با مباحث گوناگون هلال احمر برگزار شده است.

لاژوردی با بیان این‌که از این تعداد دوره‌های برگزار شده هشت دوره مربوط به بانوان بوده است، اظهار داشت: همچنین هشت دوره دیگر برای مردان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی، 640 نفر شرکت داشته که از این تعداد 320 نفر از بانوان و 320 نفر آقایان بودند.

برگزاری دوره تخصصی اسکان با شرکت 19 نفر

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس با بیان این‌که یک دوره 106 ساعته ویژه برادران نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین 2 دوره 89 ساعته در 2 بخش برادران و خواهران توسط هلال احمر فردوس برگزار شده است.

لاژوردی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری، جمعیت هلال احمر فردوس اقدام به برگزاری یک دوره تخصصی اسکان ویژه برادران کرده که در این دوره آموزشی 19 نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/69021/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول