اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان کشور:

بسیج پیشکسوتان آخرین سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت، این سازمان را آخرین سنگر دفاع از انقلاب اسلامی دانست.

بسیج پیشکسوتان آخرین سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا افروز ظهر امروز در گردهمایی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت این استان که در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان به عنوان آخرین سنگر دفاع از انقلاب اسلامی کار خود را از سال 89 با سفارش مقام معظم رهبری و دستور فرمانده سپاه پاسداران آغاز کرد و فعالیت بسیج پیشکسوتان قزوین هم از چند ماه پیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پایه فعالیت‌های بسیج پیشکسوتان جلسات قرآنی است، افزود: بسیجیان فعال پیشکسوت آن دسته از اعضایی هستند که در جلسات قرآن حضور می‌یابند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این جلسات علاوه بر مرور آخرین سخنان و منویات مقام معظم رهبری، مشکلات بسیج پیشکسوتان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

افروز با بیان اینکه اعضای عادی این سازمان نیز هر سه ماه یک بار در مجمع پیشکسوتان شرکت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین با تشکیل شورای بسیج پیشکسوتان استان برای تشکیل این مجمع در هر فصل برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تشکیل هفت کمیته برای آموزش، راهنمایی و انتقال تجربیات به نسل جدید پاسداران و فرماندهان سپاه استان و شهرستان را از دیگر فعالیت‌های این شورا ذکر و عنوان کرد: کمیته ثبت تجربیات یکی از این کمیته‌ها به شمار می‌رود؛ تجربیاتی که گاهی منحصر به فرد و ویژه کشور ماست.

جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان با بیان اینکه چنین تجربیات منحصر به فردی در جنگ تحمیلی به دست آمد، اذعان کرد: جنگیدن واقعی را ملتی مانند ایران می‌داند که روزگاری با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل دشمن ایستاده است.

افروز، کمیته ثبت خاطرات را یکی دیگر از هفت کمیته شورای بسیج پیشکسوتان عنوان و بیان کرد: بخش عمده خاطرات ما، رفتارهای ماست؛ اما تجربه‌ها تصمیماتی هستند که در صحنه‌های نبرد گرفته شده‌اند.

وی گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس تصمیم‌گیری در شرایط سخت را آموختند و این اندوخته‌ها باید برای نسل‌های بعد مدون شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت یادآور شد: در حال حاضر نسل جوان وظیفه رفع مشکلات را بر عهده دارد و پیشکسوتان باید در کنار تجربیات پیشین، برای کمک به فرماندهان فعلی تدبیر و اندیشه کنند.

افروز بیان کرد: این سازمان با کمترین امکانات، منابع و نیروی انسانی در اجرای برنامه‌های تعیین شده نسبت به دیگر سازمان‌ها پیشرو است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مردم ایران در سال‌های دور بدون هیچ امکاناتی تنها با داشتن یک امام و رهبر آگاه، کشور را از ذلالت به اوج عزت رسانند و امروز هم با گوش‌سپاری به سخنان ولایت، می‌توانند ایران را به قله‌های رفیع‌تر برسانند.

جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان افزود: دفاع از انقلاب زمان و مکان ندارد؛ بلکه همیشه و همه جا زمان و مکان عمل به تکلیف است.

همچنین حسین فرهادی، رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان استان قزوین نیز در این برنامه حفظ و تداوم ارتباط معنوی و روحی پاسداران بازنشسته استان با سپاه صاحب‌الامر(عج)، سازماندهی پیشکسوتان و کمک به اشتغال و رفع بیکاری آنان را از جمله اهداف تشکیل این سازمان در استان قزوین برشمرد. 

انتهای پیام/77011/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول