اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین هفته لیگ‌ کاراته کشور رقم خورد

هنرنمایی مقتدرانه کاتاروهای باشگاه شهید زین‌الدین قم در لیگ کشور

کاراته‌کاهای باشگاه شهید زین‌الدین استان قم در بخش کاتای رقابت‌های لیگ‌های جوانه‌ها و آینده‌سازان باشگاه‌های کشور خوش درخشیدند.

هنرنمایی مقتدرانه کاتاروهای باشگاه شهید زین‌الدین قم در لیگ کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته کشورمان، دومین هفته لیگ‌های جوانه‌ها و آینده‌سازان در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد که طی آن کاتاروهای انفرادی و تیمی باشگاه شهید زین‌الدین استان قم در قالب تیم‌های شهید بیطرفان قم، تجهیزات رزمی سامکوه و انقلاب قم، توانستند هفته پرفروغی را سپری کنند.

در روز نخست برگزاری لیگ جوانه‌ها، علیرضا خدری، محمدامین سلطانی، محمد کلانتر و محمدمهدی صالح‌پور به عنوان کاتاروهای تیم تجهیزات رزمی سامکو به مصاف حریفان رفتند که در تمام بازی‌های خود برابر رقبا با اقتدار پیروز میدان شدند.

این در حالی است که ابتدا علیرضا خدری قهرمان آتیه‌دار کاتای کشور، در بازی معوقه هفته قبل مقابل ایمان ذبیحی کاتاروی تیم برادران مقدم که قهرمان مسابقات کاتای کشور سال 1391 محسوب می‌شود، توانست با پنج پرچم قاطعانه پیروز میدان شود.

در بخش تیمی نیز کاتاروهای باشگاه شهید زین‌الدین استان قم نتیجه رقابت با تیم برادران مقدم را با پنج پرچم به سود خود پایان بردند در حالی که در دیدار بعدی خود با تیم شهرداری ساوه نیز توانستند در قسمت انفرادی با پنج پرچم و در بخش تیمی با نتیجه سه بر دو پیروز میدان باشند، همچنین در آخرین بازی این هفته نیز تیم هیئت کاراته قزوین (الف) را در دو بخش انفرادی و تیمی با پنج پرچم وادار به شکست کردند.

سیدمجید وکیلی، حسین خدری و امیر حسین گلبهار دیگر کاتاروهای این باشگاه هستند که تیم شهید بیطرفان قم را همراهی می‌کنند و در این پیکارها طی رقابتی جذاب، ابتدا سید مجید وکیلی در کاتای انفرادی توانست در مقابل کاتاروی تیم همراه اول با پنج پرچم به برتری دست یابد و در بخش تیمی نیز با همین نتیجه حریف خود را مغلوب ساختند.

در مصاف بعد مقابل تیم شهید حاج شعبانعلی تهران، وکیلی در انفرادی با پنج پرچم از حریف پیشی گرفت، اما بخش کاتای تیمی نتیجه را واگذار کردند، ضمن اینکه سومین رقابت تیم شهید بیطرفان قم با تیم سلیمی رشت بود که در این میدان نیز وکیلی با نتیجه چهار بر یک پیروز شد ولی در کاتای تیمی با رقابتی نزدیک و نتیجه سه بر دو مغلوب شدند.

این در شرایطی است که سیدمجید وکیلی ستاره بی‌چون و چرای این هفته لیگ جوانه علاوه بر سه پیروزی در کاتای انفرادی و یک پیروزی در کاتای تیمی، در بخش کومیته هم درخشید و توانست در بازی نخست خود حریف خود را در ثانیه‌های ابتدایی بازی با نتیجه 9 بر صفر مغلوب سازد اما در دومین مصاف خود با کاراته‌کای تیم سلیمی رشت علیرغم برتری محسوس نسبت به حریف، به علت آسیب‌دیدگی از توانایی‌اش کاسته و مغلوب شد و خبر بد برای کاراته باشگاه شهید زین‌الدین استان قم این است که این کاراته‌کای شایسته به علت شکستگی انگشت شست پا طی روزهای آینده باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

همچنین مسابقات قهرمانی لیگ آینده سازان نیز همزمان برگزار شد و کاتاروهای جوان باشگاه شهید زین‌الدین متشکل از محمدمعین ابوالحسنی، مسعود ظهرابی و سجاد محبی‌فر که تیم کاراته باشگاه انقلاب قم را همراهی می‌کردند، خوش درخشیدند.

ابوالحسنی در کاتای انفرادی ابتدا در مقابل تیم تهران دشت بتن با پنج پرچم مغلوب حریف خود شد اما در کاتای تیمی به همراه ظهرابی و محبی‌فر با پنج پرچم پیروز میدان شدند، ضمن اینکه در دومین دیدار خود به علت عدم حضور تیم هیئت کاراته سیستان و بلوچستان، امتیاز پیروزی کاتای انفرادی و تیمی را کسب کردند، همچنین این تیم در مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار این روز در مقابل تیم دخانیات گیلان با نمایش زیبای ابوالحسنی در کاتای انفرادی و تیمی با پنج پرچم حریف را مغلوب ساختند.

گفتنی است: مسابقات لیگ جوانه و آینده‌سازان کاراته کشور هر یک در شش گروه شش تیمی از سراسر کشور برگزار می‌شود و از استان قم تیم‌های شهید بیطرفان، تجهیزات رزمی سامکو، شهید احمدلو و شهاب گازسوز در لیگ جوانه و تیم انقلاب قم در لیگ‌ آینده‌سازان حضور دارند.

تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات در مرحله اول به صورت رفت و برگشت مقابل هم قرار می‌گیرند تا در پایان دو تیم از هر گروه به مرحله بعد راه یابند، ضمن اینکه ابراهیم ماجد ویشگاهی، محمدمهدی سلطانی و ابوالقاسم پایدار تیم‌های نماینده استان قم را به عنوان داور همراهی می‌کردند و قضاوت‌های شایسته‌ای را در مسابقات انجام دادند.

انتهای پیام/78002/ذ40/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول