اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته گردشگری

زنگ گردشگری در دبیرستان شاهد همدان به صدا در آمد

در سومین روز از هفته گردشگری زنگ گردشگری در دبیرستان شاهد همدان به صدا در آمد.

زنگ گردشگری در دبیرستان شاهد همدان به صدا در آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز زنگ گردشگری در مدرسه شاهد جاویدالاثر همدان به صدا درآمد.

در این مراسم علاوه بر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان، معاون گردشگری همدان، مدیر ناحیه 2 آموزش و پرورش همدان و مدیر و مربیان دبیرستان شاهد جاویدالاثر حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در جمع دانش‌آموزان با اشاره به پنجم مهرماه مصادف با روز جهانگردی که از سوی یونسکو نامگذاری شده است، افزود: روز جهانی جهانگردی به عنوان روز جهانی توریسم نامگذاری شده که در کشور ایران نیز این روز به یک هفته به عنوان گردشگری افزایش یافته است.

علیرضا ایزدی بیان داشت: امروز پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله چندانی ندارد و این وظیفه همه به ویژه دانش‌آموزان به عنوان سفیران گردشگری است تا همدان را آن‌طور که شایسته است، معرفی کنند.

وی با تأکید بر تعامل مثبت سازمان میراث فرهنگی و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان در ایام نوروز و تابستان بتوانند در راستای توسعه گردشگری و شناسایی همدان یاریگر این سازمان در امر گردشگری باشند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان نیز با بیان اینکه گردشگری فرایندی فرهنگی است، افزود: گردشگری باید در همه محافل آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها وارد شود تا به خوبی به این مقوله که امروز از آن به عنوان صنعت یاد می‌شود، پرداخته شود.

رزیتا ناصرالمعمار به برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی در امر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان نیز وارد فعالیت در عرصه گردشگری شوند.

وی از راه‌اندازی انجمن گردشگری دانش‌آموزی در همدان خبر داد و افزود: اعضای این انجمن دانش‌آموزان مقاطع دبیرستان است که امروز با طرح این موضوع در این مدرسه امیدواریم به سایر مدارس نیز تسری یابد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به چگونگی عضویت دانش‌آموزان در این انجمن اشاره کرد و گفت: با ارائه فرم‌هایی از سوی میراث فرهنگی به دانش‌آموزان، آنها سئوالاتی که از این سازمان دارند را نگاشته و و فرم‌ها را به سازمان ارجاع می‌دهند.

وی ادامه داد: پس از بررسی این فرم‌ها در سازمان میراث فرهنگی، به بهترین سوال‌ها جوایزی اهدا شده و این دانش‌آموزان اعضای این انجمن خواهند شد.

ناصرالمعمار از راه‌اندازی تور همدان‌شناسی ویژه دانش‌آموزان خبر داد و افزود: این تور نخستین اقدام سازمان در قالب ایجاد انجمن گردشگری دانش‌آموزی است.

در پایان هدایایی از سوی میراث فرهنگی و آموزش و پرورش به تیم رباتیک این دبیرستان که در مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی شریف به موفقیت‌هایی دست یافته بودند، اهدا شد.

انتهای پیام/89003‌‌/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول