اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشته پرش با نیزه

ربانی صاحب نشان نقره باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد

دو و میدانی‌کار قمی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد.

ربانی صاحب نشان نقره باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برای اعزام به مسابقات دو و میدانی قهرمانی باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، تنها یک دو و میدانی کار از استان قم در ترکیب نهایی تیم ملی دو و میدانی مردان و بانوان کشورمان قرار گرفت و رهاورد این ورزشکار ارزنده نیز یک نشان نقره ارزشمند بود.

محمدمحسن ربانی تنها نماینده دو و میدانی قم در ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها بود که توانست با شایستگی موفقیت در آذرماه سال گذشته رقابت‌های غرب آسیا را یک بار دیگر تکرار کرده و این بار نیز با کسب مدال نقره و قرار گرفتن بر روی سکوی دوم باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به کار خود پایان بدهد.

وی برای کسب مدال از این رقابت‌ها هم به صورت انفرادی و هم زیر نظر کادر فنی تیم ملی کشورمان، تمرینات و اردوهای آمادگی مختلفی را پشت سر گذاشته بود تا در پیکارهای باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی یکی از مدال‌آوران تیم ملی در بین دو و میدانی‌کاران ملی‌پوش اعزام به این رقابت‌ها لقب بگیرد.

ربانی در واقع یکی از نفرات اعزامی تیم کشورمان در بیش از 20 رشته به سومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بود که توانست در رشته پرش با نیزه یکی از مدال‌آوران تیم ملی دو و میدانی کشورمان باشد و سهم عمده‌ای در درخشش تیم ملی در این دوره ایفا کند.

در این رقابت‌ها ملی‌پوشان دو و میدانی کشورمان در دوهای 100 متر، 200 متر، 400 متر، 400 متر با مانع، 110 متر با مانع، 800 متر، 1500 متر، 5 هزار متر، 10 هزار متر، 3 هزار متر، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش با نیزه، پرش سه گام، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، پرتاب چکش، ده‌گانه، پیاده‌روی، 4 در 100 متر و 4 در 400 متر با حریفان خود در رقابت‌های قهرمانی باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی پیکار کردند.

ربانی در این رقابت‌ها نتوانست موفقیت سال‌های 2010 و 2012 خود در نخستین و دومین دوره رقابت‌های غرب آسیا را تکرار کند و با اختلاف اندک نسبت به دونده شرکت‌کننده از کشور مراکش در نهایت در جایگاه دوم ایستاده و نقره باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را به دست آورد.

این ورزشکار قمی از دوره قبل مسابقات دو و میدانی قهرمانی غرب آسیا که در سال 2010 در کشور سوریه برگزار شد، با ثبت رکورد پنج متر در رشته پرش با نیزه عنوان نخست و مقام قهرمانی را در کارنامه دارد و در مسابقات سال گذشته غرب آسیا نیز شانس اول کسب مدال طلا بود اما 20 سانتیمتر از دوره قبل کمتر رکورد زد و با پرشی به میزان چهار متر و 80 سانتیمتر در جایگاه دوم قرار گرفت.

ربانی در مسابقات رشته پرش با نیزه پیکارهای دو و میدانی باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در کشور اندونزی از مانع 5 متر عبور کرد و نایب قهرمان شد؛ در حالی که در این ماده پرنده مراکشی با 5 متر و 10 سانتیمتر قهرمان شد و پرنده تونسی 10 سانتیمتر کمتر از ربانی پرید.

انتهای پیام/2258/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول