اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

2900 مدرسه در اردبیل میزبان دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از اول مهر 2 هزار و 900 مدرسه در سراسر استان اردبیل آغاز به کار کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم افزایش پوشش تحصیلی در استان اردبیل را شاهد باشیم.

2900 مدرسه در اردبیل میزبان دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: قبل از آغاز سال تحصیلی علاقمند بودیم تا برنامه‌ها طوری برنامه‌ریزی شود تا مشکلی برای آغاز سال تحصیلی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد‌: خوشبختانه این امر در برنامه‌ریزی محقق شد و آموزش و پرورش استان اردبیل با وجود محدودیت‌های مالی مراسم بازگشایی مدارس را در کل استان اردبیل به نحو احسن انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: ناظران وزارت آموزش و پرورش در طول چهار روز از 13 منطقه استان اردبیل بازدید کردند و گزارش‌هایی نیز در این زمینه تهیه شد که امیدواریم روند پیشرفت و توسعه همچنان در استان اردبیل ادامه داشته باشد.

محمود‌زاده گفت: در سال جدید روند مراحل نقل و انتقال معلمان را آسان‌تر کردیم تا معلمان بتوانند در شهرهای خود و در کنار خانواده خود مشغول به تدریس باشند.

این مسئول تصریح کرد: تا 28 شهریور ماه سال جاری تمام نقل و انتقالات معلمان  صورت گرفت و قرار بر این شده است که از تاریخ فوق به بعد هیچگونه نقل و انتقالی صورت نگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: نقل و انتقال معلمان در طول سال تحصیلی موجب به هم ریختن کلاس و برنامه دانش‌آموزان می‌شود که سعی کردیم امسال این مشکل برطرف شود.

محمود‌زاده افزود: برنامه‌ریزی‌ها در رشته تربیت بدنی نیز بدین صورت بود که رشته‌هایی که برای استان اردبیل می‌تواند موثر باشد را وارد مدارس کرده و دانش‌آموزان را با این رشته‌ها آشنا کرده و زمینه ترغیب و تشویق دانش‌آموزان برای ورود به این رشته‌ها را فراهم آوریم.

وی عنوان کرد: تمامی معلمان پایه سوم و اول متوسطه دوره اول 30 درصد کتاب‌های جدید‌التالیف این دوره‌ها را آموزش دیده‌اند و 60 درصد باقیمانده نیز در حال حاضر در حال آموزش است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس نباید بیش از 30 یا 32 نفر باشد که این موضوع هم برای مدارس دولتی و هم مدارس غیر‌دولتی صدق می‌کند.

محمود‌زاده گفت: در چندین مدرسه این موضوع عایت نشده بود که پیگیر‌ی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و از مدیران مدارس خواستار برطرف شدن مشکل تراکم شدیم که این پیگیری‌ها هم اکنون نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود ابراز داشت: حدود یک هزار و 3 دقیقه با مطبوعات و خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه مصاحبه و گفت‌و گو در زمینه فعالیت‌های انجام شده آموزش و پرورش استان اردبیل صورت گرفته است تا با اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق خانواده‌‌ها را در جریان امور آموزشی فرزندانشان قرار دهیم.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول