اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

پهپاد آتش‌سوزی گیلان را شناسایی می‌کند

استاندار گیلان گفت: گیلان تنها استانی است که با استفاده از پهپاد اختصاصی نقاط آتش‌سوزی را شناسایی کرده و همراه با تصویر به صورت مستقیم گزارش می‌کند.

پهپاد آتش‌سوزی گیلان را شناسایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع آتش‌نشانان گیلان با بیان اینکه جهاد در ادبیات دینی تنها حضور در مقابل دشمن نیست اظهار کرد: گروه‌هایی هستند که فعالیت آنها ثواب جهاد را دارد.

وی خادمان جامعه را مجاهدان در راه خدا توصیف کرد و افزود: شرط جهاد تلاش برای خداوند است.

هاشم‌نیا با تاکید براینکه تجهیزات و نیروی انسانی آتش‌نشانی باید پیشگیرانه باشد، بیان کرد: توانمندسازی در آتش‌نشانی باید تحقق پیدا کند.

استاندار گیلان خسارت روحی افراد در حوادث را غیر قابل جبران خواند و تصریح کرد: ایجاد ایستگاه‌های موقت حتی در فضای آزاد اقدام مناسبی برای حضور به موقع در حوادث است.

وی با اشاره به وجود بادهای موسمی و گرم در گیلان، اظهار کرد: طرح عملیاتی ویژه مقابله با آتش‌سوزی به دلیل باد گرم باید در استان برنامه‌ریزی شود.

هاشم‌نیا از وجود پهپاد برای شناسایی نقاط آتش‌سوزی در گیلان خبر داد و اذعان کرد: گیلان تنها استانی است که با استفاده از پهپاد اختصاصی نقاط آتش‌سوزی را شناسایی کرده و همراه با تصویر به صورت مستقیم گزارش می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایده تشخیص آتش‌سوزی از طریق ایستگاه‌های ثابت تا شعاع 20 کیلومتری در حال بررسی است، افزود: سه استان شمالی کشور مدیریت اطفای حریق در جنگل را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی وقوع حوادث و آتش‌سوزی را پر هزینه عنوان کرد و گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها برای کاهش حوادث وجود دارد و این همکاری باید عمیق‌تر و دقیق‌تر باشد.

هاشم‌نیا با اشاره به وقوع روزانه 18 آتش‌سوزی در گیلان، تصریح کرد: پوشش کامل اطفای حریق باید در شهرها و روستاهای استان وجود داشته باشد.

استاندار گیلان به تفاوت تراکم جمعیت در استان نسبت به دیگر نقاط کشور اشاره کرد و یادآور شد: 260 واحد مسکونی در هر هکتار در گیلان وجود دارد.

وی بر الزام تجهیز مدارس به وسایل اطفای حریق تاکید کرد و افزود: سه آتش‌نشان باید در هر مدرسه وجود داشته باشد.

هاشم‌نیا با بیان اینکه کارکنان تمام اداره‌ها باید دوره‌های آتش‌نشانی را بگذرانند، اظهار کرد: دوره‌های ویژه برای کارکنان اداره‌ها باید تعریف شود.

استاندار گیلان آتش‌نشانی را مهارت ویژه خواند و بیان کرد: توجه به ورود نیروها در آتش‌نشانی باید سخت باشد و افراد توانمند به‌کارگیری شوند.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول