اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خبر داد

اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستایی مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سومین مرحله طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی استان مهر ماه سال جاری انجام می‌شود.

اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستایی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران، ستاد طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی با مسئولان این بنیاد برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در این جلسه با اشاره به طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گفت: یکی از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور نظارت و کنترل بر ساخت‌وسازهای مسکن روستایی است.

سید مجید هاشمی بیان داشت: برای رسیدن به این هدف و انجام موفق این ماموریت لازم است که اطلاعات بهنگام و دقیقی از وضعیت مسکن روستایی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در سال 1382 اولین بار بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران توانست آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی را داشته باشد که این طرح هر پنج سال یک بار تکرار می‌شود و در سال 87 نیز مرحله دوم این طرح را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

این مسئول تصریح کرد: در مهر ماه سال جاری سومین دوره این طرح را با همکاری کارشناسان و اعضای فنی سطح استان به انجام خواهیم رساند.

هاشمی به محتوای این طرح اشاره کرد و گفت: در این آمارگیری مجموعه‌ای از اطلاعات کمی و کیفی از واحدهای مسکونی روستایی داریم که در 414 روستا برای 10 هزار و 296 واحد مسکونی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: اطلاعات مورد نیاز این طرح سطح اشغال، تراکم، نوع مصالح به کار رفته در ساخت، کیفیت ساخت‌وساز، موقعیت درب و پنجره است که این اطلاعات از ساکنان روستاها جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا به میزان مدیریت بهره‌برداری بهینه از سوخت در روستاها و واحدهای روستایی پی برده و بدانیم این واحد‌های مسکونی ساخته شده تا چه حد با استانداردهای حداقل، همگام و همخوان بوده و چه وضعیتی در حال حاضر دارند.

هاشمی گفت: همچنین بدانیم که علایق و خواسته‌های مردم در ساخت‌وساز در روستاها چگونه است تا در آینده بتوانیم در برنامه‌ریزی‌ها، تامین اعتبارات برای  اعطای تسهیلات، طراحی‌ها و گونه‌شناسی مسکن از این اطلاعات استفاده کنیم و به بهتر شدن به وضعیت مسکن روستائیان کمک کنیم.

انتهای پیام/2296/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول