اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلیل ایجاد گره‌های ترافیکی شیراز از دید معاونت ترافیک شهرداری

1000 نوع خدمات پزشکی در هسته مرکزی شهر ارائه می‌شود

سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: بیش از یک‌هزار نوع خدمات پزشکی در هسته مرکزی این شهر ارائه می‌شود که تشدیدکننده بار ترافیک است.

1000 نوع خدمات پزشکی در هسته مرکزی شهر ارائه می‌شود

حمیدرضا ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اینکه عمده گره‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر در سه بخش شامل بلوار زند حدفاصل میدان نمازی تا میدان امام حسین(ع)، بلوار لطفعلی خان زند به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مشکل جدید ترافیکی در بلوار معالی‌آباد از ساعت 18 تا 22 باعث گرفتاری شدید مردم شده است، اظهار داشت: در بلوار زند وجود مراکز درمانی شامل مطب پزشکان، آزمایشگاه‌های متعدد، داروخانه‌ها، مراکز مشاوره، فروش تجهیزات پزشکی و توانبخشی باعث شده است تا شاهد حجم سنگینی از ترافیک باشیم.

وی افزود: در نقطه دوم ترافیک سنگینی در محور بلوار لطفعلی خان به سمت حرم مطهر را شاهدیم که در خیابان‌های اطراف نیز تاثیرات خود را باقی گذاشته است.

ناصری ادامه داد: در نقطه سوم شامل محور معالی‌آباد شاهد ترافیک لحظه‌ای شدیدی هستیم که بین ساعات 18 تا 22 به یک نقطه کور ترافیکی تبدیل می‌شود.

این مسئول افزود: در این نقطه، ترافیک به صورت سرگردان و سنگین گزارش می‌شود که البته با تمهیدات در نظر گرفته شده و احداث تقاطع غیرهمسطح در آینده سعی در کاهش آن داریم.

سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه از حضور بخش خصوصی در احداث پارکینگ‌های طبقاتی استقبال می‌کنیم، گفت: نرخ‌های پارکینگ‌داری به گونه‌ای شده که باعث تشویق بخش خصوصی می‌شود و شهرداری در این زمینه از بخش خصوصی حمایت می‌کند و در هر شرایطی حاضر به همکاری با سرمایه‌گذاران داوطلب برای ساخت پارکینگ‌های طبقاتی است.

ناصری اذعان داشت: امروز ساخت و بهره‌برداری از پارکینگ دارای سود و صرفه اقتصادی است، هرچند در شرایط فعلی شهرداری از محل منابع اعتباری فروش اوراق مشارکت اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی کرده که نمونه آن را می‌توان در پروژه پارکینگ خلدبرین مشاهده کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که عدم اجرای طرح ترافیک چه مشکلاتی را برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهر به همراه داشت، گفت: در روزهای بازگشایی مدارس با مشکل خاصی مواجه نبودیم اما برای اجرای طرح ترافیک با نیروی انتظامی به نتایج مثبتی رسیده‌ایم که حاصل آن به تهران و وزارت کشور ارسال شده است.

این مسئول شهری در ادامه تصریح کرد: این طرح در انتظار صدور مجوز نهایی وزارت کشور است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

انتهای پیام/2448/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول