اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان اعلام کرد

استفاده از 300 پاس پیاده برای کنترل ترافیک در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان از استقرار 300 پاس پیاده به منظور کنترل ترافیک مقابل مدارس از اول مهرماه جاری در این استان خبر داد.

استفاده از 300 پاس پیاده برای کنترل ترافیک در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس اکیپ‌های راهنمایی و رانندگی در تمامی مسیرهای منتهی به مدارس سطح استان مستقر شدند.

وی تصریح کرد: در طرح کنترل ترافیکی در مقابل مدارس پلیس راهور استان در300  نقطه به صورت پاس پیاده نیروهای راهور مستقر شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر تعداد پاس‌های پیاده 30 تیم خودرویی و 40 تیم موتوری هم وظیفه کنترل ترافیک در مقابل مدارس را بر عهده دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اظهارداشت: آموزش‌های لازم در خصوص طرح پلیس مدارس که تکمیل کننده طرح مذکور است از زمان شروع سال تحصیلی آغاز شده است.

قادرزاده عنوان کرد: در مسیرهایی که امنیت دانش‌آموزان ممکن است با خطراتی مواجه شود پلیس مدارس طبق قانون دارای اختیاراتی است که بر حسب آن انجام وظیفه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه راننده‌ای نسبت به فرمان پلیس مدرسه بی‌توجه باشد قطعا مشمول جریمه و دریافت نمره منفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: پلیس مدرسه از حمایت کامل قانون و پلیس راهنمایی و رانندگی برخوردار است لذا تمامی رانندگان باید به فرمان پلیس مدرسه احترام گذاشته و بر طبق آن عمل کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان بیان داشت: تمامی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحت آموزش‌های راهنمایی و رانندگی متناسب با وضعیت سنی قرار می‌گیرند.

قادرزاده بر ایمنی و استانداردهای لازم سرویس مدارس تاکید کرد و افزود: با توجه به حوادثی که در سال گذشته هنگام پیاده و سوارشدن دانش‌آموزان رخ داد لذا امسال اولیای مدارس و والدین باید نسبت به عقد قرارداد با سرویس‌های دارای استانداردهای موردنیاز توجه و اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس باید دارای صلاحیت‌های لازم باشند و در صورتیکه مدرسه‌ای خارج از ضوابط تعیین شده اقدام به عقد قرارداد با افرادی به عنوان سرویس مدارس کنند مسئولیت هرگونه اتفاقی برای دانش‌آموزان بر عهده مدیریت مدرسه است.

وی اعلام کرد: در قرارداد سرویس‌های مدارس وجود کمک راننده قید شده است تا راهنمای دانش‌آموزان هنگام سوار و پیاده‌شدن از خودرو باشند بنابراین توجه به این امر مهم نیز باید در دستور کار مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اظهارداشت: متاسفانه سال گذشته یکی از سرویس‌های مدارس سطح شهر سنندج دچار حادثه شد و  مدرسه با سرویسی قرارداد بسته بود که بیمه‌نامه نداشت و در حال حاضر هم پرونده این سرویس در حال بررسی است.

قادرزاده در پایان از والدین دانش‌آموزان و مدیران مدارس خواست در تعیین سرویس مدارس دقت لازم را داشته باشند و در هنگام عقد قرارداد بر اساس ضوابط تعیین شده عمل کنند.

انتهای پیام/79003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول