اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت معدن تجارت سیریک عنوان کرد

توسعه گارگاه‌های فرش دستباف در شرق هرمزگان

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان سیریک گفت: توسعه کارگاه‌ها و آموزش‌های فرش دستباف در این شهرستان با هدف اشتغالزایی در دستورکار است.

توسعه گارگاه‌های فرش دستباف در شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک، عباس راونگی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ایجاد کارگاه‌ها و صنایع تبدیلی کوچک و خانگی به ویژه برای بانوان جهت زنده نگهداشتن هنر فرش بافی به عنوان یک رشته اصیل و کاربردی در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین با هدف اشتغالزایی و حمایت از مشاغل خانگی و پر کردن اوقات فراغت، کارگاه فرش دستباف در شهرستان سیریک با شرکت 40 نفر از بانوان علاقمند در حال برگزاری است.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت سیریک تصریح کرد: در این دوره آموزشی کارآموزان به مدت 12 روز با نحوه چله‌کشی، گره‌زنی، پودگزاری و نقشه‌خوانی آشنا و در مدت 45 روز دوره‌های بافندگی فرش دستباف را  زیر نظر مربیان آموزش می‌بینند.

این مسئول ابراز داشت: این کارگاه فرش دستباف در دهستان شهید مردان بخش بمانی شهرستان سیریک با استقبال 150 نفری علاقمندان روبرو شده که متاسفانه به دلیل عدم امکانات لازم فقط امکان عضو گیری 40 نفر از هنر جویان در مراحل اول مهیا شده است.

روانگی‌نژاد اضافه کرد: در پایان دوره‌های کارگاه آموزشی آزمون عملی و کتبی از هنرجویان گرفته می‌شود و گواهی نامه معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای و صنعت معدن تجارت جهت استفاده تسهیلات، بیمه شدن افراد هنر جو و راه اندازی گارگا‌ه‌های فرش دستباف اعطا می‌شود.وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنر فرش دستبافی از علاقه‌مندان زیادی در شهرستان  سیریک و دیگر بخش‌های شرقی هرمزگان برخوردار است، گفت: توسعه این هنر می‌تواند سبب تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و شکوفایی منطقه و به ویژه توانمندی اقتصادی بانوان شود.

شهرستان بندر سیریک واقع در شرق مرکز هرمزگان و از جمله مناطقی به شمار می‌رود که صنایع دستی آن با محوریت صنایع دستی دریایی همواره مورد توجه فعالان این صنعت بوده است.

در شهرستان‌های همجوار بندرسیریک نیز فرش‌بافی قدمتی تاریخی دارد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول