اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران صورت گرفت

رونمایی از 5 نشان جغرافیایی فرش دستباف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران پنج نشان جغرافیایی فرش دستباف رونمایی شد.

رونمایی از 5 نشان جغرافیایی فرش دستباف

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از موضوعات بسیار مهم و برجسته نمایشگاه رونمایی از ثبت جهانی فرش‌های تبریز و هریس، خوی، اصفهان و قم بود.

وی افزود: آنچه در این رونمایی بسیار حائز اهمیت بود، ثبت جهانی دو منطقه جغرافیایی آذربایجان شرقی؛ تبریز و هریس بود که نشانگر اقدامات اداری و حقوقی در طول چندین سال قبل و طی یک روند خاصی بود.

عظمایی خاطر نشان کرد: این امر با ثبت ملی هشت نشان جغرافیایی قالی‌های آذرشهر، مهربان، سردرود، خواجه، بخشایش، سراب، تبریز و هریس با همکاری مرکز ملی فرش ایران و تشکل‌های فرش استان آذربایجان شرقی از طریق اداره فرش سازمان انجام گرفت.

وی ادامه داد: این تلاس‌ها در نهایت منجر به ثبت جهانی دو منطقه قالی‌خیز تبریز و هریس در فهرست گرانبهای سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو گردید.

عظمایی با بیان اینکه بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران دارای برجستگی‌های خاصی می‌باشد، گفت: حضور گسترده تولیدکنندگان و صادرکنندگان، حوزه‌های دانشگاهی، محققان در امر فرش دستباف از برجستگی‌های خاص این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: 40 درصد فضای فیزیکی نمایشگاه فرش دستباف ایران از آن استان آذربایجان‌شرقی است که حاکی از اهمیت قالی این استان در کشور و جهان است.

انتهای پیام/60002/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول