اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش همدان:

تسهیلات قالیبافی به صورت متمرکز پرداخت شود

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خواستار پرداخت تسهیلات قالیبافی به شرکت‌های تعاونی فرش دستباف در سطح استان و واحدهای پشتیبان متمرکز و غیر متمرکز شد.

تسهیلات قالیبافی به صورت متمرکز پرداخت شود

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرشبافی در همدان اظهار داشت: وجود 60 هزار نیروی کار ماهر و بااستعداد در زمینه فرشبافی را می‌توان دلیل این ادعا برشمرد.

وی خواستار توجه ویژه به بحث قالیبافی در سطح استان شد و ابراز داشت: این امر مهم با توجه با حمایت از تولید و کار و سرمایه محقق می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: اگر پرداخت وام قالیبافی با بهره اندک و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، آن هم به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به شرکت‌های تعاونی انجام شود در آن صورت بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی ابراز داشت: توجه به شرط  تهیه مواد اولیه مناسب و مرغوب، همچنین ارائه طرح و نقشه مناسب و توزیع و تحویل آن به قالیبافان از دیگر راهکارهای حمایتی است.

علی‌بابایی افزود: البته کالاهای تولیدی نیز باید در نهایت توسط تشکل‌های تعاونی جمع‌آوری شده و به فروش رسد و سود آن به بافنده تعلق گیرد. به طور حتم این روش مؤثرترین و کارآمدترین روش حمایت از قالیبافی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: این مهم باعث تشویق و ترغیب بافندگان از یک سو و ارزآوری برای کشور از سوی دیگر می‌شود.

وی در پایان سخنمانش ماندگاری این هنرصنعت را از دیگر مزایای توجه به این طرح دانست و بر لزوم توجه به این مهم تأکید کرد.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول