اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار بستک

نمایشگاه دفاع مقدس در بستک افتتاح شد

نمایشگاه دفاع مقدس در محل گلزار شهدای گمنام بستک با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، افتتاح شد.

نمایشگاه دفاع مقدس در بستک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق زاده ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاح این نمایشگاه، هفته دفاع مقدس و فداکاری‌های رزمندگان و بسیجیان ایران اسلامی را الگویی عملی برای کشورهای آزادی بخش و اسلامی خواند و فداکاری‌ها و رشادت‌های بسیجیان در این هشت ساله و دفاع از انقلاب، میهن و ارزش‌های اسلامی را مایه سربلندی، عزت و افتخار همه ایرانیان و جهان اسلام عنوان کرد.

وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی و کشور ما پایدار، امن و دارای شکوه و عظمت است مدیون خون شهداء جنگ تحمیلی است و اگر امروزه در کشورهای مختلف موج بیداری اسلامی را مشاهده می‌کنیم این بیداری نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

فرماندار شهرستان بستک برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح شهرستان را برای آشنایی جوانان با گوشه‌ای از خلاقیت‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس ضروری دانست و افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه، انتقال ارزش‌های معنوی دوران دفاع مقدس، دستاوردهای شهدا به نسل جوان است که این دوران مقدس را بهتر و بیشتر درک کنند.

مشتاق زاده گفت: نسلی که امروز مورد هجوم جنگ نرم دشمن قرار گرفته است، باید با واقعیت‌های جنگ آشنا شوند تا تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون رسالت این نوجوانان و خردسالان دفاع از دستاوردهای رزمندگان و شهیدان دفاع مقدس در سنگر مطالعه و کتابخوانی می باشد برای تحقق این امر نیاز به یک پل ارتباطی بین جوانان امروز و جوانان رزمنده در دوران دفاع مقدس است که یکی از این پل‌های ارتباطی کتاب، خاطرات، عکس و پوستر آن دوران است.

فرماندار شهرستان بستک تأکید کرد: جامعه نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است که باید برای انتقال و نهادینه کردن فرهنگ با ارزش دفاع مقدس در بین جامعه، با بصیرت و جدیت تلاش شود.

گفتنی است در این نمایشگاه که در محل گلزار شهدای گمنام بستک دایر شده، عکس‌های برگزیده از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، صحنه‌های جنگ، حضور مردم در شرایط مختلف آن دوران، لحظه‌های شهادت، ایثار و امدادگران شهید، عرضه 400 جلد کتاب دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان و محصولات مذهبی و فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.

  لازم به ذکر است پخش کلیپ شهدا و دفاع مقدس، تیراندازی با تفنگ بادی، اورژانس صحرایی، ایستگاه صلواتی، نمایش ماکت‌های منطقه عملیاتی فاو از برنامه‌های این نمایشگاه بود.

انتهای پیام/88006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول