اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هفته دفاع مقدس تمام می‌شود ولی دفاع ادامه دارد

سینه‌های سنگین و مالامال از خاطرات ایثارگران سکویی برای پرواز برای شنیدن رشادت‌ها و زجر‌های کشیده شده سربازان حضرت روح‌الله است که نباید با پایان یافتن هفته دفاع مقدس این مهم نیز فراموش شود.

هفته دفاع مقدس تمام می‌شود ولی دفاع ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نهیب صدای توپ، خمپاره و موشک به همراه بوی گوشت‌های سوخته جزو یادگاری‌هایی است که محال است هر رزمنده و ایثارگر دهه جنگ از آن خاطره‌ای در سینه نداشته باشد.

دفاع مقدس و صحنه‌های حماسه‌ساز آن دوران خاطره‌ای نیست که به آسانی و بدون قدری تأمل از آن گذر کرد، تاریخچه جنگ هشت ساله‌ای که بر ما تحمیل شد پر است از خون جگر‌ و لحظات فراغ که اگر با نگاه عمیق در احوالات رزمندگان و نسل جنگ دیده گذر کنیم خواهیم دید که چگونه در زمان اجرای یک عملیات بی‌خوابی کشیدن‌های سخت و طاقت‌فرسا، کوله‌های پربار و سنگین همراه با جانکاهی‌های دیگر بر اقشار ایثارگر و لشکر خدایی سخت می‌گذشت.

هجوم سراسری نیروهای متجاوز به قلمرو پاک ایران اسلامی رزمندگان و فرزندان خمینی کبیر را راهی نبردی کرد که امروز هنوز و هنوز پس از سپری شدن سال‌های سال دوری استخوان‌های پوسیده سندی بر حقانیت ملت ایران و مظلومیت فرزندان روح‌الله هستند که گاه گاه در گوشه و کنار نقاب کشیده و شرف و غیرت ملت را آشکار می‌کنند.

دفاع مقدس امروز کلاسی پهناور به درازای خاک مقدس ایران است که همه ملت به ویژه نسل جوان در این کلاس با قلم خون به مشق شهادت، غیرت، آزادگی، هویت، فرهنگ، شجاعت، پایداری، مقاومت و دلسوزی می‌پردازند تا روزی اگر بار دیگر دشمن سودای هیاهو و حمله را در سرپروراند دفاع دیگری به ظهور بپیوندد.

سینه‌های سنگین و مالامال از خاطرات ایثارگران که به بهای رشادت و رزم‌آوری به عصر امروزی رسیده است سکویی برای اوج‌گیری و پرواز برای شنیدن رشادت‌ها و زجر‌های کشیده شده سربازان حضرت روح الله است که چگونه در محاصره نیروها، اسب‌های آهنین صدامیان کافر تسلیم نشدند و پرچم اسلام را برای بلندای قله‌های جهان به اهتزاز در آوردند.

باید پرسید راه و مسیر حرکت امروز چیست؟ بی‌تردید آرمان‌های بلند و والای شهیدان به عنوان لاله‌های سرخ‌گون انقلاب اسلامی مسیر اصلی و شاخصی برای صعود و کسب پیروزی‌ها در جهان است.

سردار سالار آبنوش در این خصوص با اشاره به جانفشانی‌های بسیجیان در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس تأکید می‌کند:‌ تحمیل هشت سال دفاع مقدس، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و همچنین جنگ اقتصادی که امروز در آن قرار داریم نشان‌دهنده عمق دشمنی استکبار با مردم ایران است و این مردم نشان دادند که در برابر این هجمه‌ها مقتدر خواهند ایستاد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار می‌کند: دشمنان امروز از هر ابزاری برای ضربه‌ زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و علاوه بر حوزه‌های اقتصادی و سیاسی درصددند تا پایه‌های دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان را سست کنند.

فرمانده سپاه قزوین تصریح می‌کند: باید با تقویت اعتقادات دینی در بین جوانان و نوجوانان و همچنین ارائه و تبیین بیش از پیش فرهنگ اسلامی در برابر این حمله دشمنان خود را واکسینه کنیم.

آبنوش تأکید می‌کند: بی‌تردید سلاح ایمان و تقوا مؤثرترین راه برای مقابله با هجوم نرم ضدفرهنگی دشمنان است که در قالب ماهواره‌ها به مرزهای کشورمان هجوم می‌آورند.

فرمانده سپاه استان قزوین اذعان می‌کند:‌ بسیج به عنوان یک شجره طیبه در طول 35 سال عمر انقلاب اسلامی همواره خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان بوده و امروز می‌تواند الگویی برای کشورهای منطقه باشد که گرفتار بحران‌های مختلف شده‌اند.

وی ابراز می‌کند:‌ بی‌تردید راهنمایی هوشیارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باید سرلوحه همه مسئولان نظام قرار گیرد تا بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوب را که مدنظر معظم‌له است به نحو شایسته‌ای به این مردم ارائه کنیم.

وی تصریح می‌کند: دشمنان همانطور که در میانمار مسلمانان را در آتش می‌سوزانند و یا در عراق، افغانستان و سوریه دست به جنگ‌‌افروزی می‌زنند با عبور از مرزهای اعتقادی قصد تخریب هویت جوانان را دارند.

فرمانده سپاه استان قزوین یادآوری می‌کند:‌ بی‌شک مرز جبهه کفر و انقلاب اسلامی شکل گرفته و باید در این حوزه با تقویت بنیه اعتقادی در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

آیت‌الله علی اسلامی نیز در این خصوص با گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌گوید: امروز ایثارگران با پیروی از سرور و سالار شهیدان همانند دفاع دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های چشمگیری را برجای گذاشته است و بسیجیان عزیز با تبعیت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری آماده جانفشانی در راه اسلام هستند.

امام جمعه تاکستان با اشاره به گستردگی عرصه‌های دفاع در جنگ تحمیلی تصریح می‌کند: در دوران جنگ هشت‌ساله تحمیلی نیز هنگامی که رزمندگان با مشکلی در جایی مواجه می‌شدند با فرا رسیدن ایام شهادت ائمه اطهار (ع) تمام مشکلات حل می‌شد،  رزمندگان اسلام با روحیه بسیار بالا بر مشکلات فائق می‌آمدند که نشانه آن نیز چند برابر شدن در اعزام نیرو‌های تازه‌نفس رزمنده به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تاکستان نیز در این خصوص به خبرنگار فارس در تاکستان می‌‌گوید: بنا بر فرموده حضرت امام (ره)، دفاع مقدس نقطه عطفی در مسیر انقلاب اسلامی است.

مسلم لطفی‌زاده با تأکید بر اینکه ظهور عزتمندی و امنیت کنونی در ابعاد مختلف از برکات دفاع مقدس است، تصریح کرد: ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی توانست رشادت‌ها و سعادت‌طلبی دوران دفاع مقدس را جهانی کند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس تجلی حماسه، دینداری، ولایت‌مداری، پایداری و مظهر ایثار است، ابراز داشت: دفاع مقدس به عنوان اساس و پایه نظام اسلامی امروز سرلوحه ملت ایران قرار داشته و الگوی زیبایی از مقاومت است.

وی ادامه داد: وظیفه پیشکسوتان دفاع مقدس امروز تبیین صفات و دلاور مردی‌های عرصه‌ دفاع مقدس برای تجلی فرهنگ ایثار و مقاومت در جوانان است

علی اکبریان نیز در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار می‌کند: هفته دفاع مقدس نشان‌دهنده تداوم آرمان‌های والا است به صورت نمادین با برنامه‌های متنوع یاد و خاطره شهدا و همچنین ایثارگران گرامی داشته می‌شود.

فرماندار تاکستان می‌افزاید: در شهرستان تاکستان نیز با همکاری همه دستگاه‌ها برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس اجرا شده است.

فرماندار تاکستان می‌افزاید: بسیجیان در ایام دفاع مقدس برای حفظ و پاسداری از انقلاب و دستاورد‌های جهاد کرده و امام راحل به عنوان خالق و متفکر تشکیل این نهاد مقدس و متعالی الگوی ایثارگران کنونی هستند.

وی با بیان اینکه ایثارگری و تفکر حاصل از آن تنها محدود به قشر و طبقه خاصی نشده و مفهومی عام برای تمامی مسئولان و مردم دارد، تصریح می‌کند: آمادگی این لشکر مخلص برای پیکار در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی سبب شده است که دشمنان از اهداف خود پشیمان شده و عقب‌نشینی کنند.

فرماندار تاکستان ادامه می‌دهد: توجه و نگاه جامع حضرت امام خمینی (ره) بر موضوع بسیج در دوران جنگ تحمیلی روحیه و انگیزه مضاعفی را به رزمندگان داده و آنان را در پیکار برابر متجاوزان با اراده و انگیزه می‌کرد.

شایسته است در گذر هفته شکوهمند سی و سومین تقویم آغاز جنگ تحمیلی با مطالعه و سیری عمیق به معنویت و اخلاص رزمندگان در دفاع مقدس و پشت خاکریز‌ها پی برد و این اندوخته کسب شده را برای ادامه راه سرمه چشمان کرد.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول