اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

حوزه علمیه برادران تویسرکان 400 سال قدمت دارد

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه حوزه علمیه برادران تویسرکان 400 سال قدمت دارد، گفت: 150 سال است نماز جمعه در تویسرکان برگزار می‌شود که این امر نشان از ریشه اصیل و عمیق دینی مردمان این دیار دارد.

حوزه علمیه برادران تویسرکان 400 سال قدمت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی صبح امروز در جمع طلاب علمیه کوثر این شهرستان اظهار کرد: رویداد دفاع مقدس برگی زرین در سند افتخارات ملت ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه همه ما مرهون رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام هستیم، بیان داشت: قدرت‌نمایی امروز ایران اسلامی در جهان و خواری روزافزون استکبار و سلطه‌جویان به برکت خون شهدا است.

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: ما در استفاده درست از آرامش و امنیت ایجاد شده در راستای جهانی شدن دین مبین اسلام در همه حوزه‌ها به مرکزیت انقلاب اسلامی ایران، نباید کوتاهی کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه بستری مناسب برای تقویت‌ پایه‌های ایمان و تقوا در جامعه برای مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

موحدی با بیان اینکه رسالت حوزه علمیه در وهله نخست عامل بودن است، اظهار کرد: عامل بودن طلاب در انجام تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی برای پذیرش مخاطب مؤثر است.

*دفاع مقدس گنجی بزرگ برای انقلاب

وی جایگاه حوزه علمیه برای رسیدن به رشد را ارزشمند دانست و خطاب به دانشجویان طلبه گفت: راهی که شما طلاب در آن گام نهاده‌اید راه ائمه اطهار(ع) و بزرگانی مانند امام خمینی(ره) است.

امام جمعه تویسرکان حضور در حوزه علمیه را عنایت الهی عنوان کرد و گفت: شما طلاب با الگو‌پذیری از شخصیت‌ها و بزرگانی که در این عرصه بر توسعه و فراگیری دین مبین اسلام تأثیرگذار بودند، بهره لازم را ببرید.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با بهره بردن از ظرفیت همه‌جانبه حوزه علمیه بسترساز فراگیری دین مبین اسلام در جهان شدند.

موحدی با بیان اینکه حوزه علمیه برادران تویسرکان 400 سال قدمت دارد، یادآور شد: 150 سال است که نماز جمعه در تویسرکان برگزار می‌شود، این امر نشان از ریشه اصیل و عمیق دینی مردمان این دیار دارد.

وی از مسئولان ارشد حوزه علمیه خواست نسبت به ایجاد استادسرای حوزه خواهران و برادران در تویسرکان اقدام کنند و در ادامه گفت: همه مسئولان و متولیان امر کمک کنند تا نیازهای حوزه‌های علمیه تویسرکان تأمین شود.

مسئول حوزه علمیه خواهران همدان نیز با اشاره به اینکه هفته رفاه مقدس نماد استقامت و استقلال ایران اسلامی است، اظهار داشت: دفاع مقدس، حقیقتاً یک گنج بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام حسن فاضلیان با بیان به اینکه دفاع مقدس مرجعی غنی برای بیمه شدن جامعه امروز از فرهنگ غرب است، افزود: همه باید با همگرایی ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس را در همه بخش‌های اجتماع نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه تحصیل شما خواهران در حوزه علمیه یک توفیق الهی است، گفت: شما طلاب اهتمام را برای بهره‌گرفتن از این ظرفیت، خود را به علم و تقوا مجهز کنید.

انتهای پیام/89010/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول