اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شهر و شهرداری قزوین

دشمنان سر تعظیم در برابر ملت ایران فرود آوردند

به واسطه رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دشمنان سر تعظیم در برابر ملت فرود آوردند.

دشمنان سر تعظیم در برابر ملت ایران فرود آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صبح امروز در مراسم تجلیل از جانبازان قطع نخاعی شهر قزوین و جانبازان و ایثارگران شهرداری مرکز استان حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه حضور داشتند.

سردار ابوالفضل کشمرزی فرمانده مرکز کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت سال مقاومت و پیروزی در برابر دشمنان را ناشی از رهبری هوشمندانه امام راحل و رشادت‌های رزمندگان دانست.

وی جنگ تحمیلی را دانشگاه بزرگ نخبه‌پروری اعلام کرد و گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران نخبه‌های نظامی و علمی هستند که در سال‌های جنگ و پس از آن پیشرفت‌های زیادی را برای ملت حاصل کردند و این مهم موجب شده دشمن سر تعظیم در برابر ملت فرود آورد.

فرمانده مرکز کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چرا سال‌هاست دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، افزود: ایران در این جنگ شهید و جانباز زیادی داد و در برابر دشمنی ایستادگی کرد که با تکیه بر حمایت‌های ابرقدرت‌ها مرزهای ما را درنوردید و به داخل کشور پیشروی کرد.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ایرانی صحنه‌هایی را در جنگ به وجود آوردند که غرب و شرق به لرزه درآورد، تصریح کرد: با اینکه برنامه‌ریزی و تجهیزات نظامی دشمن بسیار پیشرفته‌تر و بیشتر از ایران بود ولی در برابر اراده و عزم رزمندگان ناچیز بود.

کشمرزی افزود: ما با توکل بر خدا توانستیم در جبهه‌های مختلفی همچون خرمشهر و فاو پیروز شویم و کشور را از لوث وجود دشمنان پاک سازیم.

فرمانده مرکز کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: در جنگ تحمیلی دشمن رو در روی ایران قرار داشت ولی اکنون در جنگ نرم، دشمن مشخص نبوده و مواضع روشنی ندارد ولی همان‌طور که به لطف خداوند در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم در تهاجم فرهنگی نیز سرافراز می‌شویم.

وی در پایان از شورا، شهرداری قزوین و سازمان فرهنگی ورزشی به خاطر فراهم آوردن شرایط برای تجلیل از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس تشکر کرد.

در ابتدای مراسم نیز معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارج نهادن به مقام و جایگاه شهدا، جانبازان و ایثارگران را از وظایف مهم مسئولان برشمرد.

دربندی‌زاده افزود: این مهم همواره مورد تأکید شهردار قزوین بوده و به همین خاطر است که برنامه تقدیر از جانبازان و ایثارگران شهر و شهرداری قزوین را همه ساله در دستور کار خود قرار می‌‌دهد.

گفتنی است در این مراسم سرود کرال «وارث نور» از ساخته‌های مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی اجرا شد و نیز حسین فریدی از رزمندگان و راویان پیشکسوت دفاع مقدس خاطره‌ای از آن سال‌ها بیان کرد.

همچنین در پایان مراسم از جانبازان و ایثارگران تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/2667/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول