اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران:

خسارت گلخانه‌داران گیلان به 70 میلیارد تومان رسید

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: خسارت گلخانه‌داران گیلان از بحران برف سال‌های 83 و 86 از مبلع 10 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان رسیده و هنور پرداخت نشده است.

خسارت گلخانه‌داران گیلان به 70 میلیارد تومان رسید

خضر ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت وضعیت دریاچه ارومیه را خوب ندانست و اظهار داشت: برای دریاچه ارومیه در هیچ شرایطی نباید یک سد زده شود در حالی که سد زدند تا کشاورزی کنند و گندم بکارند اما بزرگ‌ترین معضل را در کشور ایجاد کردند.

احداث سد روی دریاچه ارومیه غیرکارشناسی است / خزر توان سد را دارد

وی با بیان این‌که در دریاچه خزر هر قدر سد زده شود مشکلی ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: آب دریاچه خزر توسط کانال ولگادن که روسیه به آن نیاز دارد از طریق دریای سیاه پر می‌شود و آب دریاچه خزر هرگز تمام نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران با بیان این‌که هر قطره از آب شیرین گیلان و مازندران به دریاچه خزر بریزد خیانت به این استان‌ها است، افزود: هدف ما این است که در دریاچه خزر سد زده شود اما در دریاچه ارومیه سد زده نشود و سد زدن در دریاچه ارومیه غیرکارشناسی است چراکه اگر کارشناسی باشد جلوی آن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در سال آینده فکری برای مزارع ما صورت نگیرد 235 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان با مشکل جدی آب مواجه شده و 400 هزار خانوار برنج‌کار دچار معضل اشتغال می‌شوند.

ابراهیمی با بیان این‌که نامه‌هایی در این زمینه برای استانداری و وزارت جهاد کشاورزی و اتاق ایران ارسال شده است، تصریح کرد: سد سفیدرود از سرچشمه چهار استان زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی و همدان بهره‌مند است و اگر زمانی کمبود آب ایجاد شود سرچشمه‌های استان‌های مذکور هر کدام آب خود را طلب می‌کنند و گیلان با بحران مواجه می‌شود.

بدهی 70 میلیارد تومانی گلخانه‌داران گیلان از سال بحران برف 83 و 86 تاکنون

وی درباره وضعیت گلخانه‌داران گیلان خسارت دیده از بحران برف سال 83 تاکنون، یادآور شد: در بحران برف 83 و 86 تعداد 500 خانوار گلخانه‌دار آسیب دیدند و در آن زمان 10 میلیارد تومان خسارت بود که می‌شد در همان سال‌ها برطرف کرد اما امروز این مبلغ حدود 70 میلیارد تومان رسیده که به معضل بزرگی برای استان و گلخانه‌داران تبدیل شده است.

این مسئول با بیان این‌که یک‌ ریال توان پرداخت این مبلغ را ندارند، خاطرنشان کرد: گلخانه‌داران ساقط شدند چراکه خسارت پنج تا 10 میلیارد تومانی این قشر با بهره‌های بانکی حدود 70 میلیارد تومان شده است.

وی خسارت گلخانه خود را بالغ بر 6 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: 700 گلخانه در گیلان موجود است که 90 درصد آن‌ها خسارت‌دیده هستند و 70 درصد از این مقدار نیز به صورت 100 درصد تخریب شدند.

ابراهیمی با بیان این‌که این معضل باید برطرف شود، متذکر شد: هر قدر پرداخت خسارت به گلخانه‌داران طول بکشد تبدیل به بحران و بهمنی بزرگ می‌شود که روزی استان و گلخانه‌دار را می‌بلعد.

انتهای پیام/2300/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول