اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان:

اتاق بازرگانی اصفهان دانشگاه تاسیس می‌کند

رئیس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان فعال‌سازی واحدهای اقتصادی را در دستور کار دارد و این موضوع نیازمند نیروی انسانی متخصص است که تاسیس دانشگاه اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند نیروی انسانی لازم را تربیت کند.

اتاق بازرگانی اصفهان دانشگاه تاسیس می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و بازرگانی استان اصفهان، مرتضی بیشه در ششمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان اظهار کرد: کارشناسان آموزش دیده واحدهای صنعتی استان  می‌توانند در قالب این شبکه به فعالیت بپردازند و مسایل و مشکلات واحدها را همراه با راهکارهای اجرایی به اتاق ارایه کنند.

بیشه خاطرنشان کرد: این کارشناسان با رصد روزانه مسایل و مشکلات و انتقال به اتاق بازرگانی می‌توانند در ارایه راهکارهایی  اجرایی کاربردی برای حل مسایل تشریک مساعی کنند، همچنین مسایل و مشکلات در قالب بسته پیشنهادی در اختیار  مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب 600 واحد صنعتی برای عارضه یابی صنعت استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در دوره نخست 90 کارشناس از واحدهای صنعتی انتخاب و دوره آموزشی تکمیل پرسش نامه را طی می‌کنند.

وی استفاده از ظرفیت شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی برای حل مسایل بنگاه‌های اقتصادی را قابل توجه دانست و گفت: نظرسنجی از شرایط واحدهای صنعتی استان و ارایه نتایج به شورای گفت و گو می‌تواند در حل مسایل موثر باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد تاسیس دانشگاه اتاق اشاره کرد و گفت: اتاق خواستار فعال سازی واحدهای تولیدی و اقتصادی است و این موضوع نیازمند نیروی انسانی متخصص و کارآمد است و این دانشگاه می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی را تربیت کند.

دیگر عضو کمیسیون آموزش در این جلسه خواستار ارسال فرم‌های نظرسنجی از واحدهای صنعتی و معدنی استان و بررسی فضای کسب و کار به صورت ماهانه شد.

عباس تاج‌بخش در راستای پیشنهاد تشکیل دانشگاه اتاق اصفهان عنوان کرد: آموزش کاربردی با قوانین و مقررات روز می‌تواند نیاز بنگاه‌های اقتصادی را از نظر نیروی انسانی متخصص تأمین کند.

وی هدف از تشکیل این دانشگاه را ایجاد تحول و افزایش انگیزش جوانان به دانش آموختن در کنار کار عملی دانست.

دیگر عضو این کمیسیون نیز در این جلسه با تعریف شرکت دانش بنیان گفت: متأسفانه شرکت دانش بنیان در کشور اشتباه تعریف شده است و دولت به صورت تصنعی خواستار افزایش تعداد این شرکت‌هاست.

کوروش خسروی متذکر شد: ایجاد مزیت متفاوت از سایر شرکت‌ها و همچنینی فعال بودن واحد تحقیق و توسعه یکی از ویژگی‌های مهم شرکت‌های دانش بنیان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبکه نظرسنجی از واحدهای تولیدی استان اذعان داشت: برای تقویت ارتباط بین کارشناسان واحدها و اتاق بازرگانی باید یک قالب مشخص طراحی کرد.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول