اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

امضای تفاهمنامه مشترک بین اتاق بارزگانی همدان و هرات

امروز تفاهمنامه مشترک تجاری بین اتاق بارزگانی همدان و هرات امضا شد.

امضای تفاهمنامه مشترک بین اتاق بارزگانی همدان و هرات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز در مراسمی با حضور هیئت تجاری و صنایع استان هرات، سفیر افغانستان در ایران، معاون برنامه‌ریزی استاندار و رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان، تفاهمنامه مشترکی بین اتاق‌های بازرگانی همدان و هرات امضا شد.

سفیر افغانستان در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی دوجانبه همدان و هرات گفت: افغانستان بعد از گذشت سه دهه جنگ و مشکلات داخلی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

نصیر احمدنور از شهر هرات با عنوان دروازه اقتصادی ورود به افغانستان یاد کرد و افزود: هرگاه صحبت از مباحث اقتصادی بین ایران و افغانستان می‌شود هرات به عنوان دروازه اقتصادی ورود ایران به این کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه همکاری ایران و افعانستان در تمام عرصه‌ها گسترش یافته اظهار داشت: افزایش 10 برابری مبادلات بازرگانی ایران و افغانستان از 500 میلیون دلار به 5 میلیارد دلار نمونه بارز گسترش فعالیت‌های اقتصادی است.

سفیر افغانستان در ایران با درخشان توصیف کردن آینده افغانستان تصریح کرد: در سال 2014 تمام نیروهای بین‌المللی از افغانستان بیرون می روند و با این اقدام آینده‌ای درخشان در انتظار افغانستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه چیز از جمله نیروهای نظامی و انتظامی بازسازی شده و شرایط برای برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری با سایر کشورها به ویژه ایران آماده است.

احمدنور سه دهه جنگ، فتنه و مشکلات متعدد افغانستان را یادآور شد و اظهار داشت: مردم افغانستان هنوز هم از تبعات این مشکلات رنج می‌برند اما جدای از این همه مشکلات شاهد پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی وجود بیش از 7 میلیون دانش‌آموز و هزاران دانشجو در داخل و خارج از افغانستان را نمونه‌ای از پیشرفت حاصل شده در این کشور دانست و گفت: امروز افغان‌ها به بیش از 70 کشور دنیا مهاجرت کرده‌اند.

سفیر ایران در پایان ابراز امیدواری کرد سفر هیئت تجاری و بازرگانی هرات به استان همدان زمینه را برای افزایش مبادلات بازرگانی دو کشور و به خصوص همدان و هرات بیش از پیش مهیاتر کند.

انتهای پیام/89017/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول