اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان:

گسترش روابط اقتصادی همدان و هرات هدف اتاق بازرگانی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: هیئت تجاری هرات افغانستان با هدف گسترش روابط اقتصادی به همدان سفر کرده است.

گسترش روابط اقتصادی همدان و هرات هدف اتاق بازرگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مجید موسوی پیش از ظهر امروز در دیدار هیئت تجاری و سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران با استاندار همدان اظهار کرد: مشترکات تاریخی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت بزرگ ایران و افغانستان در طول سده‌ها موجب قرابت و نزدیکی این دو ملت به هم شده است. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف به بالاترین سطح رسیده است، ادامه داد: وجود استعدادهای اقتصادی در هر دو کشور اعم از معادن غنی، صنایع و نیروی کار جوان و تحصیلکرده در افزایش روابط بین دو کشور بسیار مؤثر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران به افغانستان نگاه ویژه و خاصی دارد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران به دنبال گسترش و تثبیت امور اقتصادی با افغانستان است.

وی ابراز داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان برای گسترش روابط تجاری و آشنایی با استعدادهای اقتصادی هرات در دی‌ماه سال 90 به این شهر سفری انجام داد که فصلی نو در روابط بین همدان و هرات ایجاد شد. 

موسوی اذعان کرد: اتاق تجارت و صنایع هرات نیز با هدف پیگیری توافقات گذشته و تبیین و تدوین روابط اقتصادی آینده به همدان سفر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت افغانی از برخی صنایع مستقر در همدان بازدید کرده و مذاکرات بیشتری برای توسعه روابط اقتصادی، صنعتی، تجاری و کشاورزی بین دو شهر را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/89019/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول