اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرضا:

برخی جریان‌های تندروی داخلی در تعارض با نرمش قهرمانانه فعالیت نکنند

امام جمعه موقت شهرضا گفت: در حال حاضر نرمش قهرمانانه در معادلات بین‌المللی با تاکید رهبر معظم انقلاب محقق شده است و جریان‌های تندرو نباید در تعارض با این اصل مهم فعالیت کنند.

برخی جریان‌های تندروی داخلی در تعارض با نرمش قهرمانانه فعالیت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام یحیی رهایی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: عزت مندی و سربلندی انسان در مقاطع مختلف زندگی مستلزم رعایت اصل تقوا است و این موضوع مهم همواره مورد تاکید ائمه‌(ع) بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به عنوان نماد بارز انسان‌های متقی در عصر حاضر به شمار می‌روند که نسل جوان باید با تعمق و تفکر در حیات ایشان نسبت به اعمال این اصل سازنده در زندگی خود اقدام کنند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس از مصادیق بی‌نظیر فرمان‌برداری یک ملت در برابر آرمان‌های الهی به شمار می‌رود، افزود: در وضعیتی که کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هجوم نابرابر سلطه طلبان شرقی و غربی مواجه شد اما مردم کشورمان با حفظ تقوای الهی و فرمان برداری از ولایت فقیه در این آزمون بزرگ الهی پیروز شدند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه گرامی داشت ایام دوران جنگ تحمیلی نباید به مقاطع خاصی از سال محدود باشد، بیان داشت: دوران هشت ساله جنگ با وجود مشکلات و ضربه‌های مخربی که برای مجموعه کشور به همراه داشته، اما زمینه تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودکفایی را در ملت ایران مهیا کرده است و باید میراث گران‌بهای آن دوران طلایی به شکل شایسته برای نسل‌های آینده تبیین شود.

رهایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ادبیات دیپلماتیک رئیس جمهور شگفتی جهانیان را به همراه داشته است، تصریح کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت کم نظیر اختیار کامل در حوزه دیپلماتیک را به رئیس جمهور واگذار کرده‌اند برخی جریان‌های تندروی داخلی نباید در صدد مشکل آفرینی در این عرصه خطیر باشند.

وی اضافه کرد: اهداف صلح‌طلبانه ملت ایران در قالب سخنرانی رئیس‌جمهور به اطلاع جهانیان رسید و بدون شک در آینده نزدیک شاهد فصل نوینی از روابط بین‌المللی کشورمان خواهیم بود.

امام جمعه موقت شهرضا هم دلی و تعامل بین مسئولان را مهم‌ترین راهکار پیشرفت و آبادانی هر منطقه ذکر کرد و افزود: مسئولان و دست‌ اندرکاران اجرایی باید با چشم‌پوشی از برخی سلایق و خواسته‌های شخصی زمینه لازم را برای رشد و تعالی شهرضا مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر با انتخاب مستقیم مردم در مسند مسئولیت قرار گرفته‌اند،بیان داشت: به هر حال بحث انتخاب شهردار از وظایف اعضای شورای اسلامی شهر است و باید به این تصمیم تمکین کنیم.

رهایی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا در طول سال‌های گذشته فعالیت‌های شایسته‌ای داشته است، اذعان داشت: به هر حال مجموعه مسئولان باید با یک دلی و هم افزایی زمینه بروز استعدادهای شهرستان را ایجاد کنند و از هرگونه تفرقه و تخریب که به عقب‌ماندگی شهرستان منجر می‌شود پرهیز داشته باشند.

انتهای پیام/63011/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول