اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوش‌آباد: اوباما فقط در لحن خود مهربانی نشان می‌دهد

امام جمعه آران و بیدگل: نرمش قهرمانانه، به معنای تسلیم نیست

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به طرح مسئله نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری گفت: نرمش قهرمانانه به معنای تسلیم و ذلت در برابر خواسته‌های دشمن نیست.

امام جمعه آران و بیدگل: نرمش قهرمانانه، به معنای تسلیم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدمحمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به بازگشت ملکوتی پیکر شهید ناصر شاه‌میرزایی بعد از 27 سال به زادگاهش آران و بیدگل اظهار داشت: شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ما و به خصوص جوانان پیام‌های ارزشمندی دارند که باید به عنوان سرمشقی برای همه قرار گرفته و به اجرا درآید.

وی، پشتیبانی از اسلام و اهل‌بیت، دفاع از ولایت فقیه، فریب نخوردن در برابر شیاطین، غافل نشدن از آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب را از جمله این پیام‌ها دانست و گفت: شهدای ما، تن به ذلت و خواری ندادند و شعارشان همان شعار «هیهات من‌الذلة» امام حسین(ع) در دشت کربلا بود.

امام جمعه آران وبیدگل همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر «نرمش قهرمانانه»، این موضوع را یک تاکتیک سیاسی برای مسئولان خواند و گفت: نرمش قهرمانانه به معنای کرنش در برابر ملت‌های مظلوم است و به مفهوم تسلیم و ذلت در برابر خواسته‌های دشمن نیست.

موسوی، تصریح کرد: نرمش قهرمانانه یعنی صلح و دوستی با ملت‌ها، گفت‌وگوی برابر با دشمن و مبارزه بی‌امان با مستکبران عالم که با دیپلماسی هوشمندانه و عزت‌مندانه با دیپلمات‌های کشورهای دیگر محقق می‌شود.

وی، مشکل اصلی آمریکا و اسرائیل با ایران را مسئله دین و اعتقاد دانست و ابراز داشت: دولتمردان آمریکایی با اسلام و مسلمانان مشکل دارند و بحث هسته‌ای بهانه‌ای است برای مقابله با ایران که آنها در مجامع بین‌المللی از آن سوءاستفاده می‌کنند.

موسوی، نرمش دولتمردان آمریکایی در مقابل ایران را به منظور احیای حیثیت از دست‌رفته‌شان ارزیابی کرد و افزود: غربی‌ها به ما نیاز دارند و با وجود موانع زیادی که در مسیر انقلاب به وجود آوردند و هشت سال دفاع مقدس را به ملت ایران تحمیل کردند باز به خواسته‌هایشان نرسیدند.

امام جمعه آران وبیدگل در بخشی دیگر از خطبه‌ها، افراطی‌گری را یکی از آفت‌های خطرناک در جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه در کشورهای اسلامی افراطی‌گری بزرگترین ضربه را به شیرازه نظام اسلامی زده است.

وی متذکر شد: یکی از مذاهب افراطی سلفی‌گری است که نماد واقعی آن را می‌توان در قتل و غارت مردم عراق، افغانستان و سوریه مشاهده کرد.

امام جمعه نوش‌آباد:

 اوباما فقط در لحن خود مهربانی نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، امام جمعه شهر نوش‌آباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر اظهار داشت: نرمش قهرمانانه به معنای صلح و نرمش با استکبار نیست و  فقط بر محور سه‌گانه عزت، حکمت و مصلحت ایران عزیز و سرافراز باید پیش رود.

حجت‌الاسلام سید حسین علوی با تأکید بر اینکه عزت مردم غیور، سلحشور و مقاوم ایران را هیچ کس در هر لباس، هیئت، صنف، شکل و موقعیت بالای سیاسی نمی‌تواند خدشه‌دار کند افزود: هیچ کس در هر مقام و موقعیتی نباید عزت این ملت شهیدپرور، مؤمن، معتقد و پایبند به اصول اسلامی و آرمان‌های شهدا و امام راحل را مخدوش کند.

وی با اشاره به آیه‌هایی از کلام وحی بیان داشت: کافران و مستکبران نمی‌توانند بر اسلام و مسلمین برتری، تسلط و نفوذ جویند و هیچ گاه نباید زمینه‌ساز چنین موردی شد.

امام جمعه شهر نوش‌آباد بر حمایت و پشتیبانی ایران و انقلاب اسلامی از تمامی مظلومان و ستم‌دیدگان کشورهای سراسر جهان تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی رابطه صلح و دوستی را فقط با کشورهای مظلوم و ستمدیده برقرار می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: ایران با رئوس استکبار و استعمار که هر چند یک‌بار گزینه‌های خود را روی میز آماده می‌کنند و از این طریق دم از تهدید، تحریم و کشت و کشتار می‌زنند هیچ وقت نرمش نداشته و مقابل آنها سر فرود نمی‌آورد.

وی با اشاره به تعبیر نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد: ما به آمریکا احتیاج نداریم بلکه این آمریکا است که به جمهوری اسلامی و موقعیت مقتدر این نظام تأثیرگذار در منطقه نیاز دارد.

به گفته وی، اوباما فقط در لحن خود مهربانی نشان می‌دهد و در عمل و رفتار اثری از مهربانی، کنار گذاشتن خوی استکباری و جبران مافات در آنها مشاهده نمی‌شود هر چند که ظهور چنین ویژگی‌هایی نیز در عمل به معنای واقعی کلمه از وی بعید است.

امام جمعه شهر نوش‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: در هر حال نرمش قهرمانانه در چارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت ایران در همه رئوس بین‌المللی باید مطرح شود همان طور که رئیس جمهور تام‌الاختیار و محترم نیز در سفر اخیر خود به آمریکا با رعایت چنین اصلی با صلابت مقابل آنها ایستاد.

وی افزود: حفظ عزت، استقلال و اقتدار میهن اسلامی که مدیون خون شهدای وطن است همیشه و در هر حال ضروری است.

انتهای پیام/2406/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول