اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهر آبیک:

نرمش سردمداران آمریکا در برابر نظام نرمش عاجزانه است

امام جمعه موقت شهر آبیک ملایمت و نرمش سردمداران استکبار جهانی به ویژه آمریکا در برابر نظام اسلامی را نرمش عاجزانه بیان کرد.

نرمش سردمداران آمریکا در برابر نظام نرمش عاجزانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک اذعان می‌کند ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم بیانگر اظهار لطف و محبتش نیست و دلش برای نظام نمی‌سوزد بلکه در برابر عظمت مردم ایران نمی‌تواند قد علم کند و ناتوان شده است.

وی سخنرانی رئیس‌جمهور کشور در سازمان ملل را از موضع قدرت و قوت و نرمش قهرمانانه عنوان کرد و افزود: رئیس‌جمهور ایران اسلامی در سازمان ملل خوش درخشید که امیدواریم سخنرانی‌ها، دیدارها و نشست‌های ایشان مایه عزت اسلامی و خون شهدا و نیز مایه برکات و خیرات بسیاری برای ملت ایران شود.

خطیب جمعه موقت شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌‎ها با اشاره به نقش امدادهای غیبی و الهی در طول هشت سال جنگ تحمیلی اذعان داشت: در دوران دفاع مقدس امدادهای غیبی و الهی بزرگترین پشتوانه ایثارگران و رزمندگان اسلام بوده است چراکه در سوره‌های مبارکه قرآن کریم مانند سوره حج، محمد و عنکبوت در خصوص عنایات الهی به افرادی که در راه خدا گام برمی‌دارند، اشاره و وعده پیروزی داده شده است.

رمضانی با اشاره به پنجم مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان در سال 60 به دست رزمندگان در عملیات ثامن‌الائمه (ع) و با رمز «نصر من الله و فتح قریب» خاطرنشان کرد: به اذعان فرماندهان دوران دفاع مقدس، طرح عملیات شکست حصر آبادان داده شد ولی بنی‌صدر رئیس‌جمهور وقت اجازه نداده بود.

وی ادامه داد: با عزل بنی‌صدر از سوی امام راحل، پیروزی‌ها یکی پس از دیگری نصیب رزمندگان اسلام شد.

امام جمعه موقت شهر آبیک خاطرنشان کرد: مردم باید قدر ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس را بدانند و همواره مدافع و حافظ نظام اسلامی و ارزش‌های به دست آمده از دفاع مقدس باشند.

علم‌آموزی با محور تقوا جهاد فرهنگی است

رمضانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان مدارس، دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمی تصریح کرد: علم‌آموزی و دانش‌آموزی باید همراه با محور تقوا باشد که علاوه بر اینکه نوعی جهاد فرهنگی است، برای خود انسان و دیگران نیز مفید و مؤثر خواهد بود.

وی افزود: نباید برای نمره، شهرت و مدرک تحصیل کرد گرچه اینها وسیله هستند بلکه باید هدف خدای متعال باشد چراکه امام صادق (ع) در حدیثی فرموده است: «هر کس عمل را فرا گیرد و به آموخته‌های خود عمل کند و به دیگران هم تعلیم دهد در ملکوت آسمان‌ها از او به بزرگی یاد می‌شود» که این حدیث بیانگر علم‌آموزی برای رضای خدا است که باید به آن توجه کرد.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به در پیش بودن روز سالمندان گفت: جوانان باید قدر والدین خود را دانسته، در خدمتشان باشند و دلشان را نشکنند.

رمضانی افزود: طبق روایات وارده والدین و بزرگترها برکت خانه هستند بنابراین باید به عنوان چراغ و پشتوانه زندگی فرزندان همواره قدردان والدین خود باشند.

وی با اشاره به روز دوشنبه 9 مهر مصادف با 25 ذی‌القعده و روز دحورالارض بیان کرد: طبق روایات وارده، عبادت در این روز برابر با صد سال عبادت است که می‌توان به غسل مستحبی و روزه اشاره کرد و مطلوب است که از انجام اعمال این روز غفلت نورزیم.

رمضانی با اشاره به شش مهر روز جهانی قلب و هفته سلامت قلب یادآور شد: طبق گفته پزشکان، برای سلامت قلب انسان باید از مصرف دخانیات خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به جای مواد قندی و چربی، از سبزیجات و میوه‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول