اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تاکید آمریکا بر امضای پیمان امنیتی تا پیش از برگزاری انتخابات افغانستان

در حالی که نماینده ویژه آمریکا در افغانستان پیش از این، ماه اکتبر را موعد امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن عنوان کرده بود اما به تازگی در اظهاراتی با عقب نشینی از مواضع قبلی خود، ابراز امیدواری کرد این پیمان تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به امضای 2 طرف برسد.

تاکید آمریکا بر امضای پیمان امنیتی تا پیش از برگزاری انتخابات افغانستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، علیرغم تاکید ماه‌های گذشته آمریکا مبنی بر امضای زودهنگام پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، نماینده ویژه آمریکا بر امضای این پیمان تا قبل از برگزاری انتخابات تاکید کرد.

«جیمز دابینز» در تازه ترین اظهارات خود بیان داشت که واشنگتن تصمیم دارد، مسائل مربوط به پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تکمیل کند.

دابیز طی نشستی در نیویورک گفت: امضای پیمان امنیتی تا ماه اکتبر سال 2013 میلادی برای واشنگتن، اهمیتی ویژه دارد.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی مطرح میشود که مقامات افغان بارها گفته‌اند، کابل زمانی با واشنگتن پیمان امنیتی امضا می کند که نیروهای امنیتی افغان تقویت شده و صلح و ثبات در افغانستان ایجاد شود.

مذاکرات در زمینه امضای پیمان امنیتى بین افغانستان و آمریکا حدود یکسال قبل آغاز شده و قرار بود که در جریان یک ماه تکمیل شود اما چگونگى گشایش دفتر طالبان در قطر در تاریخ 28 خرداد سال ١٣٩٢ باعث شد که دولت افغانستان، این مذاکرات را به حال تعلیق درآورد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول