اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

خودکفایی نظامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

امام جمعه پیرانشهر گفت: خودکفایی نظامی و نشر بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، از دستاوردهای داخلی و برون مرزی دفاع مقدس بود.

خودکفایی نظامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا عامل برتری اعمال افراد نسبت به یکدیگر است و آن چیزی جز خوف الهی و عمل به فرامین او نیست.

*جنگ تحمیلی آزمون بزرگ الهی بود

وی بر وجود امتحان و آزمایش‌های الهی در زندگی افراد اشاره کرد و گفت: عمق ایمان فرد می‌تواند او را در برابر مشکلات و مصائب زندگی که هر یک از آن‌ها آزمون‌های الهی برای سنجش میزان ایمان فرد هستند، سربلند و پیروز بیرون آورد.

محمودی جنگ تحمیلی را امتحان بزرگ الهی برای مردم ایران عنوان کرد و گفت: این جنگ آزمونی برای اعلام آمادگی بهترین بندگان الهی بود که در آن خالصان و مقربان درگاه خداوند به ندای الهی لبیک گفته و در راه دفاع از ارزش‌های متعالی اسلام در برابر مستکبران ایستادند و شجاعانه جنگیدند.

وی با یادآوری تحیر جهانیان از پیروزی ایران با کمترین امکانات در برابر دشمن سر تا پای مسلح، تصریح کرد: این نمونه‌ای از نصرت الهی به بندگان مخلص و شایسته خود است؛ چرا که خداوند بر همه چیز دانا و توانا است.

*دستاوردهای متعدد هشت سال جنگ تحمیلی

امام جمعه پیرانشهر به دستاوردهای متعدد جنگ تحمیلی به کشور اشاره کرد و گفت: گر چه این جنگ تبعات جانی و مالی مختلفی برای کشور به همراه داشت، ولی در مقابل عزت و سرافرازی بزرگی برای آن به ارمغان آورد که روز به روز بر آن افزوده می‌شود.

وی خودکفایی در بسیاری از مسائل مختلف نظامی و تجهیزات جنگی را نمونه‌ای از این دستاورد بزرگ نام برد و تصریح کرد: این جنگ جدای از تقویت و تعمیق باورهای دینی در میان مردم و عزت و سربلندی برای کشور، عاملی برای تقویت قوای نظامی ایران در برابر متجاوزان شد؛ به گونه ای که اکنون به لحاظ ملزومات جنگی و قدرت مانور ایران در عرصه‌های نبرد، در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به سال‌های گذشته قرار داریم.

محمودی گسترش بیداری اسلامی در میان مردمان دیگر ملت‌ها را از نتایج برون‌مرزی پیروزی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: پایداری و مقاومت ایرانیان در این جنگ، درس بزرگی بر دیگر ملت‌ها داد؛ به گونه‌ای که اکنون نیز شاهد جوشش جلوه‌ها و نمودهایی از این بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول