اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

مدیریت حج باید به نمایندگان کشورهای اسلامی سپرده شود

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز سفر حجاج ایرانی به بیت‏‌الله‏‌الحرام گفت: من اعتقاد دارم مدیریت حج باید به نمایندگان کشورهای اسلامی سپرده شود.

مدیریت حج باید به نمایندگان کشورهای اسلامی سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‏های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: مدیریت حج باید به نمایندگان کشورهای بزرگ اسلامی سپرده شود تا آنها در رابطه با این فریضه الهی برنامه‏ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت حرمین شریفین هم باید به نمایندگان کشورهای اسلامی سپرده شود، افزود: حج فرصت مناسبی است تا درباره مسائل و مشکلات جهان اسلام و منافع آن بحث شود، لذا این کار با سپرده‏ شدن مدیریت حج و حرمین شریفین به نمایندگان کشورهای اسلامی امکان‏پذیر است.

برای اینکه مردم به منافع خود دست‏ یابند، کعبه ساخته شد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حجاج باید با آگاهی قدم در این سفر معنوی بگذارند تا بتوانند از فضائل آن بهره‏مند شوند.

نورمفیدی ادامه داد: آنگونه که از آیات قرآنی برمی‏آید کعبه برای اینکه مردم به منافع خود دست‏ یابند برپا شده است.

به گفته وی، به تعبیر پیامبر گرامی اسلام حج نوعی جهاد می‏باشد که بر این اساس حج میدان مبارزه با دشمن و نشان دادن اقتدار و عظمت مسلمانان است. 

ایران در کانون تو جهات جامعه جهانی و رئیس‏‌جمهور آمریکاست

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان در ادامه با اشاره به سفر رئیس‏جمهور و هیئت همراه وی به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع‏‌عمومی سازمان ملل متحد گفت: هیئت ایرانی به ریاست حسن روحانی بیشتر از سایر هیئت‏های دیپلماتیک توجهات جهانی را به خود جلب کردند.

نورمفیدی افزود: رئیس‏جمهور آمریکا به دلیل اینکه خود را قیم همه کشورها می‏داند برای هیچ‌ یک از مهمانان خود به اندازه ایران ارزش قائل نشد و بیشتر از همه هم نام ایران را بر زبان آورد.

وی اهداف سفر روحانی به سازمان ملل متحد را نشان دادن چهره متمدن و فرهنگی ملت ایران به جهانیان که سال‏های گذشته مخدوش شده بود، مذاکره بر لغو تحریم‏های ظالمانه و ناروا و مذاکره با گروه 1+5 درباره پرونده هسته‏ای جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

آموزش و پرورش باید غرور ملی را در دانش‏آموزان تقویت کند

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی 93 – 1392 اظهار داشت: آموزش و پرورش باید دانش‏آموزان را دشمن‏‌شناس تربیت کند.

نورمفیدی با بیان اینکه روحیه علم‏پذیری باید در دانش‏آموزان تقویت شود، تاکید کرد: دانش‏آموزان باید با سابقه فرهنگ و تمدن کشور خود در مدارس آشنا شوند تا از این طریق غرور ملی در آنها شکل گیرد و به مرور تقویت شود.

به گفته وی، اگر جوانان غرور ملی داشته باشند خودباوری در آنها تقویت شده و فریب چراغ‏ سبز دشمنان را نمی‏خورند.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول