اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه باشت:

اقتدار کنونی ایران مدیون دفاع مقدس است

فرمانده سپاه باشت گفت: اقتدار کنونی ایران مرهون هشت سال ایثارگری دفاع مقدس است.

اقتدار کنونی ایران مدیون دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز نشست بصیرتی کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان با حضور فرمانده سپاه ناحیه باشت، مدیریت و کارکنان اداره آموزش و پرورش، فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی و سرگروه‌‌ها و مربیان شجره طیبه صالحین فرهنگی در محل نمازخانه اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

نشست بصیرتی کانون فرهنگیان با هدف تبیین و تشریح زمینه‌های تهاجم و تجاوز عراق به ایران با محوریت کانون بسیج فرهنگیان و با پاسخگویی به این سؤال که آیا امکان جلوگیری از وقوع جنگ وجود داشت آغاز شد. فرمانده سپاه ناحیه باشت در این نشست گفت: از دیدگاه غرب انقلاب اسلامی نظم موجود و حاکم بر منطقه را برهم زده بود و زمینه‌ساز جنگ ایران بوده است.

بهروز قلی‌زاده با تأکید بر این که در غرب جنگ ایران و عراق از زاویه تجاوز و دفاع که بیان کننده واقعیات جنگ و مبین دیدگاه‌ها و نظرات ایران است بررسی نمی‌شود، افزود: غربی‌ها جنگ ایران و عراق را به گونه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهند که ایران را به عنوان حاشیه‌ساز و عامل وقوع جنگ معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: ابر قدرت‌های شرق و غرب انقلاب اسلامی و تأثیرات آن را برای منافع خودشان اعم از نفت، امنیت اسرائیل در منطقه و ... جنایتی علیه نظام جهانی تعریف و قلمداد می‌کردند به همین علت همه حمایت‌های خود را از عراق جهت سرنگونی نظام انقلابی حاکم و یا تعدیل و مهار کردن انقلاب اسلامی به کار گرفتند.

این فرمانده ارشد نظامی در همین خصوص عنوان کرد: عراق با لغو قرارداد 1975 الجزایر اختلافات ارضی و مرزی را که قبلا حل و فصل شده بود و به بهانه‌های واهی تجاوز و تهاجم خود را با نیت غایی تجزیه ایران و براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی آغاز کرد.

وی ابراز کرد: تهاجم عراق در واقع تجاوز به یک انقلاب بود به عبارتی ایران درهشت سال دفاع مقدس بهای انقلاب خود را پرداخت و امروزه اقتدار ملت ایران اسلامی مرهون دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌های هشت سال ایستادگی و استقامت بی‌منت است.

انتهای پیام/82007/ر30/ض1002

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول