اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد خبر داد

فعالیت 4 هزار کامیون در اسدآباد/ ایجاد کارخانه تولید خودرو سنگین با اشتغال زایی بالا

فرماندار اسدآباد گفت: در شهرستان اسدآباد بیش از 4 هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد صنایع تولید خودرو و مونتاژ بدنه خودرو استفاده کرد.

فعالیت 4 هزار کامیون در اسدآباد/ ایجاد کارخانه تولید خودرو سنگین با اشتغال زایی بالا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمزه عبدکوند ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در سال جاری تعهد ایجاد اشتغال 2 هزار و 251 نفر را دارد، اظهار داشت: تاکنون برای هزار و 127 نفر معادل 50 درصد تعهد شهرستان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 50 میلیون تومان اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان برای مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار اسدآباد به اعتبارت بنگاه‌های زود بازده از سال 84 تاکنون اشاره کرد و گفت: اعتبارات بنگاه‌های زود بازده شهرستان 121 میلیارد تومان بوده که تاکنون 45 میلیارد و 500 میلیون تومان جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در محل بزرگراه کربلا و تلاقی شش استان قرار دارد، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد بیش از 43 درصد از مردم در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

عبدکوند اضافه کرد: در حال حاضر سه کارخانه بزرگ کنسانتره و ذوب آهن با 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال تکمیل است که این سه واحد صنعتی به صورت مستقیم برای 800 نفر و غیر مستقیم برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

وی به ظرفیت حمل و نقل شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: اسدآباد یکی از قطب‌های حمل و نقل کشور محسوب شده و بیش از 4 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین در این شهرستان وجود دارد که در حمل و نقل کشور مؤثر هستند.

فرماندار اسدآباد افزود: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در حوزه حمل و نقل می‌توان صنایع ماشین‌سازی و مونتاژ بدنه خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در اسدآباد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند نفر از فارغ‌التحصیلان بر روی طرحی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی 5 هزار نفر کار مطالعاتی انجام می‌دهند.

عبدکوند به برخی از مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی در شهرستان اسدآباد اشاره کرد و گفت: در خواست وثیقه‌های سنگین از سوی بانک‌ها، عدم تناسب نیروی انسانی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها با نیاز بازار، ضعف ارتباط دانشگاه با صنعت و پائین بودن سهم شهرستان از بخش صنعت برخی از موانع توسعه شهرستان است.

وی ادامه داد: در گذشته تسهیلات پرداختی به دلیل نبود مکانیزم نظارتی قوی در محل خود هزینه نشده است و برای جلوگیری از این معضل باید نظارت دقیق و مستمر انجام شود.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در چند سال گذشته بیش از 350 حلقه چاه در اسدآباد خشک، تخریب و یا دچار رانش شدند، گفت: در طی شش ماه اخیر نیز 50 حلقه چاه آب تخریب، خشک و یا دچار رانش شدند که به کشاورزان آسیب جدی وارد کرده است.

وی افزود: تمام اموری که در زمینه آبیاری بارانی و قطره‌ای انجام گرفته برای کاهش مصرف آب نبوده بلکه سطح زیر کشت اراضی کشاورزی را افزایش داده است.

عبدکوند با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات و امتیازات اقتصادی اهلیت سنجی به صورت کامل انجام نشده است، ابراز داشت: شهرک صنعتی اسدآباد برای جا نمایی و خدمات آب و برق و... به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز دارد و از 28 واحد صنعتی مستقر در آن فقط هشت واحد فعال هستند.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول