اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

اشتغال پایدار نیازمند برنامه‌های زیر‌ساختی است

فرماندار راور گفت: اشتغال پایدار نیازمند برنامه‌های زیر‌ساختی است که بخشی از آنها اقتصادی و‌ فرهنگی هستند.

اشتغال پایدار نیازمند برنامه‌های زیر‌ساختی است

محمدرضا شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: فرهنگ دینی ما فرهنگ کار و تلاش است و همه باید در وسع خود در ایجاد کار و اشتغال، نقش و رسالت خویش را به درستی انجام دهیم.

وی ابراز داشت: اجرای طرح مشاغل خانگی تجربه موفق بسیاری از کشورهای دنیاست که ما هم می‌توانیم با منابع خدادادی و اختصاص تسهیلات به متقاضیان در این زمینه با درآمدزایی‌، ایجاد اشتغال و تحکیم و حفظ بنیاد خانواده، بیکاری را ساماندهی کنیم.

شریفی دغدغه اصلی دولت در کشور را اشتغال بیان کرد و افزود: تحریم‌های دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران مشکلات عدیده‌ای را در بخش اقتصاد کشور ایجاد کرد، اما ملت ایران با اتحاد و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری بر این مشکل فائق آمد.

وی گفت: برای رسیدن به اشتغال پایدار باید جدا از ایجاد شغل، برنامه‌های زیر‌ساختی را دنبال کنیم که بخشی از آنها اقتصادی و بخشی فرهنگی است و در این راه مسئولان بانک‌ها نیز باید در پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند.

فرماندار راور با اشاره به تسهیلات پرداختی اشتغال طی سال گذشته، میزان استقبال از این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی را قابل قبول دانسته و افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته در این مورد اما بنا به اعلام اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌ آمار مربوط به ثبت در سامانه رصد اشتغال نسبت به تعهدات شهرستان پایین است.

شریفی با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان‌ «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، الگو‌سازی و ترویج فرهنگ کار و تولید در بحث اشتغال را از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح کرد.

وی بیان داشت: یکی از پایه‌های سعادت جامعه و نظام در توجه ویژه به بحث اشتغال و مشاغل خانگی است و از آنجایی که بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ما ریشه در بیکاری دارد، باید بحث اشتغال و معیشت مردم با جدیت تمام دنبال شود.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول