اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون ریاضی استان مازندران خبر داد

کانون ریاضی مازندران با سنگاپور ارتباط علمی برقرار می‌کند

مدیر کانون ریاضی استان مازندران از برقراری ارتباط علمی کانون ریاضی مازندران با سنگاپور خبر داد.

کانون ریاضی مازندران با سنگاپور ارتباط علمی برقرار می‌کند

سید علی عمادی در حاشیه تجلیل از نخبگان علمی سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با تاکید بر تقویت بخش شفاهی نخبگان ریاضی اظهار داشت: در دیدگاه پیامبر اکرم (ص) گفت‌وگو درباره علم ذکر خدا است و علم گنجینه‌ای است که کلیدش در پرسش است و ما در کانون ریاضی برای افزایش روحیه پرسش‌گری و استدلال اقدام به برگزاری مراسم دفاعیه می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که طرح و تغییر مسئله، ابتکار است به بیان ویژگی‌های افراد موفق اشاره کرد و یادآور شد: همت بلند، اشتیاق به کار، تمرکز در هدف، انگیزه قوی و مسئولیت‌پذیری از ویژگی‌های افراد نخبه و موفق است.

مدیر کانون ریاضی استان مازندران با تاکید بر این‌که نخبگان متعلق به خود نیستند، گفت: نخبگان متعلق به جامعه اسلامی و دنیای علمی هستند.

عمادی به رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های کانون ریاضی استان مازندران برای ارتباط علمی در رشته ریاضی با سنگاپور اشاره کرد و افزود: نخبگان ریاضی سنگاپور دارای رتبه‌های اول تا پنجم جهانی در رشته ریاضی هستند و ارتباط علمی با این کشور به تقویت این رشته در مازندران کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی مازندران با اشاره به این‌که در مدارس به دلیل حجم کتاب امکان پرسش‌گری قابل قبول وجود ندارد به تلاش کانون ریاضی مازندران برای تقویت پرسش‌گری در آن اشاره کرد و ادامه داد: نخبگان ریاضی به شرط این‌که قدر خود را بدانند و والدین پشتیبان و همراه آنان باشند، می‌توانند دانشمندان آینده جامعه ما را تشکیل دهند.

وی با انتقاد از درج پاسخنامه در کتاب‌های مکمل و تاکید بر این‌که تکیه بر کتب درسی ضعف بزرگ دانش‌آموزان است، تصریح کرد: درج پاسخنامه در کتب مکمل قدرت تحلیل و استدلال را از دانش‌آموزان می‌گیرد.

انتهای پیام/86015/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول