اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 27 سال صورت گرفت

استقبال باشکوه کاشانی‌ها از معلم شهید

پیکر مطهر شهید ناصر شاه‌میرزایی بعد از 27 سال در دارالسلام کاشان مورد استقبال باشکوه مردم این خطه قرار گرفت.

استقبال باشکوه کاشانی‌ها از معلم شهید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در آیین زیارت عاشورای سربازان گروه نهم پدافند هوافضا که بعد از ظهر امروز در جوار گلزار شهدای دارالسلام و پیکر شهید ناصر شاه‌میرزایی برگزار شد یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس، هشت سال رشادت و دلاوری رزمندگان اسلام، ایثارگران، جانبازان، شهدا و امام شهدا بود که امنیت، عزت، افتخار و سربلندی امروز ایران اسلامی را به همراه آورد.

اصغر رجایی افزود: صحنه‌های دفاع مقدس یادآور صحنه‌های کربلا در صدر اسلام و در صحرای کربلا و مقابله تعدادی از سربازان اسلام بر چندین لشکر کفر بود که با مقاومت دلاورمردان ایران اسلامی عاقبت این جنگ نابرابر با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید.

وی، دوران دفاع مقدس را دوران دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: طی هشت سال دفاع مقدس دلاورمردان زیادی از جمله شهید ناصر شاه‌میرزایی در خون خود غلطیدند و با نثار جان خود رفتند تا اسلام پاینده و پایدار باقی بماند.

رجایی با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی به حیات، نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس بستگی‌ دارد و این دو امر لازم و ملزوم یکدیگرند تصریح کرد: حفظ ارزش‌های قدس، همان حفظ ارزش‌ای انقلاب است و همه ملت ایران مکلف به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس همچنین مسئولیت نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران را در قبال حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر از سایرین دانست و گفت: نویسندگان، هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانند با ترسیم لحظه‌های دفاع مقدس ضمن حفظ ارزش‌ها و اهداف هشت ساله دفاع مقدس، نسل سوم و نسل آینده را با دلاوری‌ها و شهادت‌طلبی‌ بهترین جوانان ایران اسلامی که در دفاع مقدس از همه چیز خود گذشتند آشنا کنند.

رجایی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می‌تواند پشتوانه عملی و نظری استواری بر آینده ملت قهرمان ایران باشد.

وی در ادامه با اشاره به پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و همزمانی این روز با عملیات ثامن‌الائمه ابراز داشت: امروز ما در گلزار شهدای دارالسلام کاشان میهمان معلم شهید 23 ساله ناصر شاه‌میرزایی هستیم که 27 سال قبل در منطقه حاج عمران و در عملیات قادر به شهادت رسید و از آن روز تا کنون مفقودالاثر بود.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس دست‌نوشته‌های شهید ناصر شاه‌میرزایی را به عنوان آثار ارزشمندی برای جوانان دانست و گفت: شهید شاه‌میرزایی در یکی از دست‌نوشته‌های خود پس از شهادت به یگانگی خدا، نبوت پیامبر اکرم(ص) و ولایت و امامت امیرمؤمنان، بر رهبری و ولی‌امر مسلمین بودن امام خمینی(ره) تأکید می‌کند.

مراسم زیارت عاشورا و مداحی توسط سربازان گروه پدافند هوا فضا در کنار گلزار شهدای دارالسلام کاشان و در جوار معلم شهید ناصر شاه‌میرزایی برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول