اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

بانوان ایثارگر و هنرمندان بسیجی دشتستان تجلیل شدند

در آیینی با حضور مردم و مسئولان، بانوان ایثارگر و هنرمندان بسیجی دشتستان تجلیل شدند.

بانوان ایثارگر و هنرمندان بسیجی دشتستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در آیین تجلیل از بانوان ایثارگر و هنرمندان بسیجی دشتستان اظهار داشت: از همه ایثارگران فداکار و ارزشمند دفاع مقدس که به طور قطع و یقین اگر این رشادت‌های به موقع نبود ما اکنون پیروز میدان نبودیم باید تجلیل ویژه شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد خدمات بانوان در دوران دفاع مقدس را انکارناپذیر خواند و افزود: تصمیمات صحیح بانوان مبتنی بر ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس بود و در مراحل مختلف این را به منصه ظهور گذاشتند.

وی ادامه داد: برخی از بانوان با تربیت و تشویق و ترغیب فرزندان و همسرانشان و برخی هم با حضور مستقیم و انجام امور مرتبط با پشتیبانی در جنگ، کاری بسیار بزرگ انجام دادند.

موسوی‌نژاد هشت سال دفاع مقدس را امتحان الهی برشمرد و گفت: مهم‌ترین دست‌آورد و اصلی‌ترین نماد پیروزی این دوران، همین گذشتن‌ها از عزیزان بود که ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها چه زیبا این سرود را آفریدند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جبهه ایران را به کربلا تشبیه کرد و اظهار داشت: مادران شهدا در ایران با الهام گرفتن از عاشورا و با اعتقادات شیعی و با تسمک به اهل‌بیت (ع)، 250 هزار نفر از جوانان و فرزندان خود را در کربلای ایران تقدیم اسلام کردند.

موسوی‌نژاد به عطوفت و میزان علاقه یک مادر به فرزند اشاره کرد و گفت: عطوفت مادرانه مثال‌زدنی است و وقتی مادری از فرزند خود می‌گذرد نهایت ایثار خود را نشان داده است و این پیروزمندانه‌ترین اتفاق جبهه بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گریزی هم به ادبیات حوزه دفاع مقدس زد و افزود: نویسندگان ما مطالب ارزشمندی از دوران دفاع مقدس نوشته‌اند که در این میان می‌توان کتاب "دا" نوشته خانم حسینی را مثال زد که با خواندن این کتاب به نقش مهم و کارهای بزرگی که توسط بانوان در جبهه انجام شده است، دست می‌یابیم.

نماینده دشتستان در مجلس ادامه داد: اگر در جلسات و مجالس بتوانیم فرهنگ اخلاص و ایثار را در جامعه نهادینه کنیم به پیروزی خواهیم رسید و الا اگر به دنبال پست‌ها و مقاصد سیاسی باشیم، شکست خورده‌ای بیش نیستیم.

وی تصریح کرد: باید نشست‌ها و گردهمایی‌های خانم‌ها را هدفمند کنید چون این نشست‌ها بسیار ارزشمند و پرفایده است و خانم‌ها با ورود به محیط خانه و در جمع خانواده‌هایشان تاثیر آموزشی بسیار بالایی دارند.

این نماینده مجلس گفت: همانگونه که خود شهدا نور بودند در مجالسی که خانواده‌ها و بازمانده‌های شهدا نیز حضور دارند، جلسات نورانی می‌شود که باید قدر این لحظات را دانست.

موسوی‌نژاد با توصیه به بانوان خاطرنشان کرد: شما بانوان باید خاک پای مادران شهدا را توتیای چشم خود کنید و خود را به وجود پر برکت آن‌ها متبرک سازید.

در این آیین مریم نجفی و صدیقه احمدی برازجانی، 2 نفر از بانوان ایثارگر به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند و سپس بانوان شاعر عضو کانون بسیج هنرمندان دشتستان به قرائت اشعار خود پرداختند.

در پایان این نشست از بانوان ایثارگر برازجانی و هنرمندان کانون بسیج هنرمندان دشتستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول