اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

فقر فرهنگ ایثارگری در جامعه کنونی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه کنونی فقر و کمبود فرهنگ ایثارگری داریم.

فقر فرهنگ ایثارگری در جامعه کنونی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر بخش سعدآباد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای بخش سعدآباد اظهار داشت: زیارت کردن چهره‌های نورانی رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا در هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمند و افتخاری است که نصیب ما شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: هفته دفاع مقدس و همچنین همنشینی با رزمندگان فرصت مناسبی است تا بیاندیشیم که چه چیزی باعث شد دشمنان با آن همه ابزار و قدرت نتوانند ما را شکست دهند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی یک امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران بود گفت: در این آزمون ما پیروز شدیم و پیروزی ما فقط از دست ندادن خاک و مرزهای جغرافیایی نبود بلکه پیروزی واقعی آن بود که مردم ما ازاین امتحان بزرگ سرافراز بیرون آمدند.

عضوکمیسون انرژی مجلس تصریح کرد: مردمی که نتوانسته بودند در عاشورا کنار امام حسین(ع) حضور داشته باشند و از این بابت حسرت می‌خوردند، در دفاع مقدس توفیقی پیدا کردند تا در کنار فرزند ایشان یعنی امام خمینی(ره) قرار گرفته و امتحان دیگری را پس دهند.

موسوی‌نژاد سپس به ذکر خاطرات و داستان‌هایی از اعزام جوانان و بدرقه پدران و مادران آنها پرداخت و ایثارگری‌های بی نظیر آنان را ستودنی توصیف کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس این بود که پدر و مادران شهدا گلایه می‌کردند که چرا خداوند فرزند چهارم و پنجمی به آنها نداده است تا همچون سایر فرزندان خود برای اسلام اهدا کنند.

وی تاکید کرد: پیروزی یعنی اینکه علما و بزرگان، جمع رزمندگان را جمع سراسر نور توصیف می‌کنند درحالیکه دشمنان می‌خواستند این نور را به تاریکی تبدیل کنند و هرگز نتوانستند.

این مسئول اذعان داشت: پیروزی یعنی اینکه رزمندگان در دفاع مقدس برای رفتن روی مین و بازکردن معابر از یکدیگر سبقت می‌گرفتند ولی امروز ما برای چه چیزی سبقت می‌گیریم.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه در جامعه کنونی فقر و کمبود فرهنگ ایثارگری داریم گفت: اگر ما نیز مانند شهدا و رزمندگان اخلاص داشته باشیم و برای گرفتن پست و مقام و مال‌اندوزی سبقت نگیریم قطعا برخی از مشکلات را نخواهیم داشت.

نماینده دشتستان در خانه ملت اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطوح بین‌المللی را مرهون فرهنگ ایثار رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند به برکت آن اخلاص‌ها و خون شهدا به نظام ما اقتدار بخشیده است که در صحنه‌های بین‌المللی تاثیرگذار باشیم.

در پایان این مراسم معنوی با اهدای لوح و هدایایی از مقام خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش سعدآباد تجلیل شد.

انتهای پیام/2452/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول