اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کردستان خبر داد

رشد 70 درصدی پذیرش طلاب علوم دینی در سال تحصیلی جدید

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کردستان گفت: پذیرش طلبه در مدارس علوم دینی خواهران در سال‌جاری، 70 درصد رشد داشته است.

رشد 70 درصدی پذیرش طلاب علوم دینی در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محمد صالحی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه الزهرا (س) قروه با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 238 طلبه خواهر در مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه استان کردستان پذیرش شده‌اند که در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 627 نفر در 6 حوزه علمیه خواهران در استان، به تلمذ معارف دینی مشغول هستند، افزود: تا‌کنون 500 نفر نیز از تحصیل فارغ شده و مشغول ترویج معارف و آموزه‌های دینی در استان هستند.

صالحی گفت: طلاب علوم دینی در سه مقطع تحصیلی سطح یک، سطح دو و سطح سه رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی گفت: مقطع تحصیلی سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآنی برای نخستین بار در استان کردستان در سال‌ جاری دایر شده است.

این مسئول یکی از برنامه‌های مهم مدنظر در راستای توسعه آموزش‌های دینی در استان را راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی و دیجیتال در تمامی حوزه‌های علمیه استان در سال تحصیلی جاری اعلام کرد.

وی اصلی‌ترین هدف مدنظر حوزه علمیه خواهران را تربیت بانوان فرهیخته و با معنویت و دارای شاخصه‌های اصلی و هویت بخش طلبگی، برای ترویج و تبیین معارف اسلامی در جامعه عنوان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کردستان، اصلی‌ترین نیاز این مراکز دینی را حمایت خیرین از این مراکز برای توسعه و نشر دین مبین اسلام اعلام کرد.

به گفته صالحی‌، نقش و وظایف حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مشخص است که یکی از این نقش‌ها حفظ دین است و این هدف جز با تحقق تربیت کارشناس مسایل دینی مبلغان کارآمد و آماده‌سازی استعدادهای برتر و افزایش توان تحقیق و پژوهش در مقاطع مختلف تحصیلی محقق نمی‌شود.

وی گفت: با ارزش‌ترین کار در این دنیا، هدایت مردم به سوی روشنایی و خدا و اسلام و دور کردن آنان از تاریکی و تباهی و شیطان است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کردستان افزود: اگر طلبه به مقام طلبگی خود آگاه باشد، بی‌شک از این که خداوند بزرگ چنین عنایت و لطفی بی‌بدیل به وی کرده غرق شور و نشاط خواهد شد . 

وی با بیان اینکه طلاب هم چون انبیاء  و امامان مامور هدایت مردم به سوی روشنایی هستند افزود: آنان باید نسبت به کج روی و انحراف مردم نگران باشند و تا آن جا که برایشان امکان دارد، اجازه ندهند که کسی در ورطه هلاکت و تباهی گرفتار شود .

حوزه‌های علمیه خط مقدم مقابله با انحرافات فکری

صالحی با تاکید بر اینکه طلاب باید محوری باشند که ارزش‌های دینی و اجتماعی حول آن بچرخد، گفت: یک طلبه باید الگوی عملی خانواده و اجتماع باشد با تاثیرگذاری بر افراد توانایی دفاع از باورهای دینی را نیز دارا باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان گفت: حوزه‌های علمیه خط مقدم مقابله با انحرافات فکری و دینی در جامعه هستند.

وی در پایان مهم‌ترین رسالت طلبگی را ‌تبلیغ دین مبین اسلام اعلام و اظهار داشت: طلاب با هدف یاری رساندن به دین خدا و اسلام مشغول تحصیل هستند و این مهم‌، جایگاه بسیار والایی دارد.

انتهای پیام/79009/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول