اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

طلاب علوم دینی در حفظ کل قرآن کوتاهی نورزند

امام جمعه اصفهان گفت: طلاب علوم دینی کار خود را برای فهم و خواندن قرآن آغاز کرده‌اند و باید حافظان قرآن طلاب نسبت به دیگران بیشتر باشد و نباید طلاب در حفظ قرآن کوتاهی بورزند.

طلاب علوم دینی در حفظ کل قرآن کوتاهی نورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در همایش تجلیل از حافظان کل قرآن کریم که در حوزه علمیه تخصصی قرآن کریم ثامن‌الحجج (ع) اصفهان برگزار شد، با اشاره به این‌که به همه مدارس علمیه حفظ قرآن توصیه شده است، گفت: در برخی از کشورها مانند یمن وقتی دیپلم خود را می‌گیرند، حافظ قرآن هستند.

وی گفت: من از جوانی علاقه‌مند به حفظ قرآن بودم و مهم‌ترین کار را برای طلبه حفظ قرآن می‌دانم و افرادی که حافظ قرآن شدند باید روزی یک جزء قرآن را مرور کنند و این خود توفیق است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: برخی افراد که حافظ قرآن نیستند، نمی‌توانند هر روز قرآن بخوانند، امام خمینی(ره) روزی یک جزء قرآن می‌خواندند و در ماه رمضان نیز سه جزء قرآن می‌خواندند.

وی با تاکید بر این‌که در طلبگی حفظ قرآن، فهم و اهمیت آن بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: متاسفانه برخی افراد و برخی از مدیران مدارس به این مسئله توجه ندارند، کسی که قرآن حفظ کند، رشد فکری بسیاری می‌یابد.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان ادامه داد: کسی که قرآن حفظ کند و عمل کند در روز قیامت بهترین جایگاه‌ها را دارد؛ هم در دنیا و هم در آخرت نیز سربلند است.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اظهار داشت: وظیفه طلبه کار قرآنی است و طلبه کار خود را برای فهم و خواندن قرآن آغاز کرده است و باید تعداد حافظان قرآن طلاب نسبت به دیگران بیشتر باشد.

انتهای پیام/2301/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول