اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری:

ظرفیت بنادر کشور به 210میلیون تن می‌رسد / اجرایی شدن طرح توسعه بندر نوشهر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید ظرفیت بنادر کشور به 210 میلیون تن برسد.

ظرفیت بنادر کشور به 210میلیون تن می‌رسد / اجرایی شدن طرح توسعه بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سید ‌عطالله صدر ظهر امروز در حاشیه نشست همایش ملی فناوری‌های دریایی در نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس برنامه عملیاتی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه بنادر کشور مطالعات یکپارچه‌سازی آن انجام شد، تصریح کرد: این برنامه تا سال 94 به صورت نهایی تدوین می‌شود.

معاون زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال 94 تا 1404 نیز مطالعات چشم‌اندار در دهه دوم تهیه می‌شود، افزود: حدود 200 بندر بزرگ و کوچک در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بنادر 11 بندر اصلی و تجاری هستند، گفت: مابقی بنادر کشور صیادی، اقتصادی و بازرگانی هستند.

صدر با اعلام اینکه از 11 بندر اصلی کشور، هشت بندر در جنوب و سه بندر در شمال فعالیت مستمر دارند، اظهار داشت: ظرفیت بنادر اصلی کشور تا پایان سال 91 حدود 184 میلیون تن بود که در سال جاری به 186 میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید ظرفیت بنادر کشور به 210 میلیون تن برسد، خاطرنشان کرد: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در بنادر اصلی کشور نیز 14 میلیون نفر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی کشور با اعلام اینکه در سال 84 ظرفیت مسافری بنادر کشور 4 میلیون 800 نفر بوده است، ابراز داشت: در تعطیلات نوروز امسال 6 میلیون و 600 هزار نفر از طریق حمل و نقل دریایی جابه‌جا شدند که این میزان تردد در بنادر جنوبی کشور بوده است.

وی طول سواحل کشور را 5 هزار و 800 کیلومتر برشمرد و گفت: یک سوم مرز کشور آبی است.

صدر در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر انجام می‌شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی سیاسی و دسترسی به کشورهای خاورمیانه اهمیت زیادی در ترانزیت کالا دارد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته در دنیا 600 میلیون کامیون کانتینری(TEU) کالا جابه‌جا شده است، بیان داشت: سهم ایران در این بخش نیم درصد و معادل 3 میلیون تن بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با اتمام آزاد راه تهران شمال بندر نوشهر بندر لجستیک برای تهران، البرز، قم، استان مرکزی و برخی از استان‌های همسایه برای حمل کالا می‌شود، گفت: بندر نوشهر کوتاهترین مسیر برای حمل کالا به پایتخت کشور محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه توسعه بندر نوشهر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌‌سازی برای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول