اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تعریف بازارهای جدید برای بنادر در اولویت‌ است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تعریف بازارهای جدید برای بنادر را از اولویت‌های مدیران سازمان و بنادر کشور دانست.

تعریف بازارهای جدید برای بنادر در اولویت‌ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید عطاء‌اله صدر به اتفاق اعضای هیئت عامل ظهر امروز از پروژه‌های بخش خصوصی و دولتی در حال احداث و بهره‌برداری بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید کرد.

در این بازدید، توانایی‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

عطا‌الله صدر با ابراز رضایت از پیشرفت همزمان درصد تخلیه و بارگیری و پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد، در مورد اهمیت دید فرامنطقه‌ای و ملی به این بندر نکاتی را یادآور و خاطر‌نشان کرد: تعریف بازارهای جدید برای بنادر از اولویت‌های مدیران سازمان و بنادر کشور است.

وی تصریح کرد: با شناسایی و حتی ایجاد نیازهای جدید در کشورهای منطقه، می‌توانیم بخش‌های تازه و نو در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت برای خود تعریف کنیم به‌گونه‌ای که بیشترین صرفه و صلاح را برای کشور به همراه داشته باشد و ظرفیت‌های بنادر به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای نمونه با اشاره به نیاز همسایگان جنوبی به غلات و همچنین مازاد غلات تولیدی در کشورهای شمالی، بحث سوآپ غلات را مطرح کرد که می‌تواند به‌عنوان یک بحث جدی  مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد.

صدر همچنین با اشاره به آمار پرسنلی بندر امیرآباد، گفت: این منطقه با بهره‌گیری از پرسنل ویژه، همت ویژه و موقعیت جغرافیایی ویژه خود توانسته به نقطه کانونی بنادر در شمال کشور تبدیل شود و این امر در سطح ملی و منطقه‌ای برای ما بسیار حائز اهمیت است.

راه‌اندازی اسکله رو ـ رو ریلی در آینده‌ای نزدیک

در ادامه، سید علی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان چشم‌انداز توسعه بندر و اشاره به اهداف بلند‌مدت در این منطقه برای جذب سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا و خدمات، از حمایت‌ها و رهنمودها و تاثیرات مثبتِ نگاه مدیریتی مدیران سازمان بر روند رو به رشد این بندر تقدیر کرد.

وی با اشاره با جایگاه بندر امیرآباد در سطح ملی، میزان تخلیه و بارگیری غیرنفتی از این بندر را 55 درصد بنادر شمالی کشور اعلام کرد و برخی از مزایای بنادر امیرآباد را اتصال به شبکه ریلی کشور، راه‌اندازی اسکله رو ـ رو ریلی در آینده‌ای نزدیک، جایگاه مناسب در دو کریدور بین المللی «شمال ـ جنوب» و «شرق ـ غرب» اعلام و یکی از دلایل پیشرفت روزافزون این منطقه را بهره‌گیری از نیروهای جوان، متخصص، متعهد و علاقه‌مند به خدمت، دانست.

در پایان این بازدید، برخی سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با عطا‌الله صدر و هیئت همراه ایشان، گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/86001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول