اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

عدم آشنایی دستگاه‌ها به قانون منشاء تخلفات اداری است

استاندار مرکزی گفت: عدم آشنایی دستگاه‌ها به قانون منشاء تخلفات اداری در دستگاه‌های اجرایی است.

عدم آشنایی دستگاه‌ها به قانون منشاء تخلفات اداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه عدم آشنایی کافی برخی مدیران و مسئولان به مباحث حقوقی موجب شده دستگاه‌های دولتی محکوم شوند اما مدیران باید توجه داشته باشند دفاع از بیت‌المال بر عهده آنها گذاشته شده و نباید عدم اطلاع آنها از مباحث حقوقی موجب تضییع بیت‌المال شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد بسترهای لازم آموزش مدیران با قوانین موجود بستر کاهش تخلفات اداری و نارضایتی مردم فراهم می‌شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر برای جلوگیری از فساد اداری، جلسات آموزشی برای آگاه‌سازی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده که موفقیت‌های خوبی نیز به همراه داشته است.

استاندار مرکزی با اشاره به شکایت مردم از دستگاه‌های دولتی بیان کرد: بیشترین میزان شکایت مردم از دستگاه‌های دولتی مربوط به شهرداری‌ها و به خصوص ماده 100 است همچنین در سال‌های اخیر عمده‌ترین شکایت‌ها مربوط به افزایش دستمزدها بوده است.

شعبانی‌فرد افزود: یکی از مهم‌ترین اشکالاتی که در حوزه دستگاه‌های اداری وجود دارد بحث موازی‌کاری دستگاه‌ها است که مشکلات زیادی را برای مردم و دولت به همراه داشته که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های نظارتی بخشی از مشکلات برطرف شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که دستگاه‌های دولتی با آن مواجه هستند بحث تطبیق قوانین در قوه قضائیه و مجریه است که این مسئله گاها با سکوت قانون‌گذار مواجه بوده و همین مسئله مشکلاتی را به همراه داشته است که می‌توان این مشکلات را با آموزش‌های لازم برطرف کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با همدلی و کارآمدی مسئولین در تمامی دستگاه‌های دولتی و نظارتی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر همدلی بسیار خوبی بین مدیران استان وجود دارد و تا به امروز دستگاه‌های نظارتی در کنار دستگاه‌های دولتی به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

شعبانی‌فرد با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان مرکزی گفت: براساس برنامه پنجم توسعه کشور باید دیوان عدالت اداری در سطح استان‌ها نمایندگی داشته باشد تا بتواند با جلوگیری از اتلاف وقت و نیروی انسانی خدمات‌رسانی مناسبی به مردم انجام دهد.

وی بیان کرد: این دفتر به منظور راهنمایی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی از دستگاه‌های دولتی تاسیس شده تا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم بتواند با کمک حقوقدانان خدمات ارزنده‌ای به مردم ارایه کند.

شعبانی‌فرد با اشاره به تاثیرات مثبت تاسیس نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان گفت: مطمئنا تاسیس این نمایندگی در استان برکات زیادی به همراه خواهد داشت که با تلاش ویژه و نگاه مثبت و همدلی میان مسئولین استان و آموزش‌های لازم در راستای آشنایی مدیران با احکام اداری می‌توانیم به سمت جامعه‌ای عدالت‌محور حرکت کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران را پاسخگویی آنها دانست و گفت: مردم ایران از عظمت بالایی برخوردارند که مدیران باید در مقابل آنها پاسخگو باشند نه اینکه به عنوان سوال‌کننده قرار گیرند.

انتهای پیام/87002/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول