اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مردم تخلفات فروش داروهای غیر مجاز در آرایشگاه‌ها را اطلاع دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم تخلفات مربوط به عرضه داروهای غیر‌مجاز که در آرایشگاه‌های زنانه و مراکز مختلف ارائه می‌شوند به شماره 1490 گزارش دهند.

مردم تخلفات فروش داروهای غیر مجاز در آرایشگاه‌ها را اطلاع دهند

فرهاد پور‌فرضی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص فروش دارو در مراکز غیر‌مجاز و خارج از داروخانه‌ها اظهار داشت: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و تعزیرات در قالب یک اکیپ مشترک بازدیدهای مستمر از عطاری‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مراکز فروش غیر‌مجاز داروها انجام می‌شود تا جلوی اقدامات غیر‌قانونی در این زمینه گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مراکز به صورت غیر‌مجاز داروهای لاغری و یا چاقی و همچنین داروهای مربوط به زیبایی پوست به ویژه به زنان ارائه می‌شوند که همه این داروها عوارض نامطلوبی را به همراه دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل از عموم مردم به ویژه زنان خواست تا از مصرف این داروها جداً پرهیز کنند چرا که عوارض آن در طولانی مدت بسیار حاد و سهمگین است.

پورفرضی گفت: این اکیپ‌ها در بازرسی خود اگر به موارد مشکوکی برخورد کنند به جد با تخلف مقابله کرده و نسبت به جمع‌آوری داروهای غیر‌مجاز اقدام می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد ضمن پرهیز از خرید این داروها از عطاری‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و آرایشگاه‌های زنانه داروهای خود را از مراکز دارای مجوز فروش که داروخانه‌ها محسوب می‌شوند، خریداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  یادآور شد: داروخانه‌ها موظف هستند با نسخه پزشک دارو را تحویل مشتری دهند و هر‌گونه فروش دارو خارج از داروخانه‌ها غیر قانونی است.

پورفرضی از مردم خواست تا گزارش تخلفاتی مربوط به فروش داروهای غیر‌مجاز را با شماره تلفن 1490 در میان بگذارند و در این زمینه اطلاعات لازم را به ماموران ارائه کنند.

این مسئول از برخورد صنفی با هفت پزشک متخلف خبر داد و افزود: به خاطر دریافت زیرمیزی و شکایت از سوی بیماران با هفت پزشک متخلف برخورد انجام شده که امیدواریم  پزشکان متعهد ما از ویزیت دسته‌جمعی و دریافت زیرمیزی‌ها با توجه به ممنوعیت قانونی جداً خود‌داری کنند.

پور‌فرضی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین از برخورد جدی با داروخانه‌های متخلف خبر داد و ابراز داشت: در این زمینه در یک سال اخیر دو داروخانه پلمپ شده و جلوی فعالیت آنها گرفته شده است.

انتهای پیام/62007/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول