اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان:

تخلفات ملکی با استفاده از نرم‌افزار ثبت آنی کاهش می‌یابد

مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان از کاهش چشمگیر تخلفات ملکی در صورت استفاده از نرم‌افزار ثبت آنی خبر داد.

تخلفات ملکی با استفاده از نرم‌افزار ثبت آنی کاهش می‌یابد

محمد مجنون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این اداره اظهار داشت: در حال حاضر نرم‌افراز ثبت آنی در دفاتر رسمی نصب شده است و اسناد به صورت آنلاین ثبت می‌شود

وی اضافه کرد: با ثبت آنی این اسناد بازرسان در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان می‌توانند به صورت آنلاین اسناد را بررسی و مطالعه کنند.

مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: بهبود در وضعیت کیفی ثبت اسناد، کاهش اطاله دادرسی و کاهش چشمگیر تخلفات ملکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با راه‌اندازی این نرم‌افزار استعلامات به صورت الکترونیکی و در لحظه صورت می‌گیرد و دفاتر دادگاه‌ها نیز می‌توانند به  این نرم‌افزار وصل شوند.

مجنون تاکید کرد: تاکنون 16 شعبه دادگاه در دادگستری استان به این نرم‌افزار متصل شده و به دنبال این موضوع استعلام‌های قضایی و بازداشت اسناد نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیر‌ساخت‌های کافی در اداره کل ثبت اسناد استان وجود دارد، ادامه داد: در صورتی که دادگستری و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تمایل داشته باشند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به وضعیت ثبت اشتباه برخی از اسناد ملکی در اصفهان متذکر شد: هیئتی به نام هیئت نظارت ثبت اسناد استان متشکل از دو نفر قاضی عالی‌رتبه و  مدیرکل ثبت اسناد است و بر اساس ماده 25 قانون ثبت این هیئت به اشتباهات ثبتی در اسناد رسیدگی می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه این ماده قانونی هشت بند دارد، اذعان داشت: یکی از بند‌های این ماده به تخلفات و اشتباهات ثبتی اختصاص دارد و قانون برای رفع این اشتباهات پیش‌بینی‌هایی داشته است تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول